adidas og ELLE vinder ”Best Use of Influencer” prisen ved Native Advertising Awards

17.11.2016

adidasxelle

Ved Native Advertising Awards 2016 i Berlin gik ”Best Use of Influencer” prisen til adidas og ELLE for det nytænkende nordiske samarbejde ”adidas runners x ELLE”. Native Advertising Awards hylder de bedste native advertising kampagner på verdensplan og blev uddelt for første gang ved en stor konference i Berlin onsdag den 16. november.

”Best Use of Influencer” prisen gives til den kampagne, der har fundet det helt rette match mellem brand og influencers, med stor effekt på earned media.

Med adidas runners x ELLE har adidas knyttet endnu tættere bånd med unge, urbane kvinder gennem en eksklusiv social løbeoplevelse og samtidig taget markedsføring til et nyt niveau. adidas har inspireret, engageret og interageret med løberne og dermed boostet sin tilstedeværelse på Instagram via 58 nordiske influencers.

De nordiske influencers var engagerede i en række aktiviteter så som fællestræning, midnatsløb og sociale løb, alt imens de delte deres oplevelser på de sociale medier. Eventet fik en bred 360-graders dækning, hvor vi kom rundt på alle tre platforme: Digital, print og event. Det stærke match mellem adidas og influencers ses også i resultaterne: 662 positive posts fra influencers og løbere på kampagnens hashtag #adidasrunnersxelle og en reach på influencer-posts på knap 400.000 følgere. Se hele casen her og se video fra eventet her.

Om samarbejdet med ELLE, siger Malin Broberg, nordisk Brand Manager adidas running:

Samarbejdet med ELLE er baseret på et ønske om at skabe fællesskab, styrke og glæde omkring løb blandt unge kvinder. Den store interesse viser, at der er et stort potentiale for netop løb og for at fremme den balancerede og sunde træningstrend. Det ser vi både blandt influencers og løbere – samt de mange løbehold der er opstået som et resultat og en afledt effekt af kampagnen. At vi så sammen med ELLE kan inspirere til, at unge kvinder får passion, glæde og styrke indenfor træning, er bare endnu en styrke. Vi ”adidas” – ´believes sport can changes lives’ – og her har ELLE været en vigtig partner for os til, at engagere og involvere unge kvinder, og ikke mindst til at få dette budskab formidlet”.

Også Philip Johnsen, ansvarlig for kommercielle eventpartnerskaber i Aller, er godt tilfreds med samarbejdet: ”Jeg er meget stolt af, at vi sammen med adidas er vinder af ”Best Use of Influencer” prisen ved Native Advertising Awards, og at vi med adidas runners x ELLE har skabt et nytænkende og meget engagerende nordisk kommercielt partnerskab med så positive earned media resultater.”

Om Native Advertising Awards:
Native Advertising Awards hylder de bedste native advertising løsninger i verden og blev uddelt for første gang i år til Native Advertising DAYS 2016 i Berlin d. 16. november.

De nominerede kampagner er bedømt af en international jury, der tæller erfarne native advertising professionals som Ben Young, CEO of Nudge, Melanie Deziel, award winning branded content strategist, Jason A Miller, Global Content Marketing Leader at LinkedIn and author and Liz McDonnell, Head of Creative Strategy at T Brand Studio. Se alle jurymedlemmer og få mere information om Native Advertising Awards på: http://nativeadvertisinginstitute.com/native-advertising-awards-2016/

nativeadvertising-awards

For yderligere information kontakt venligst

Helle Bülow
B2B CRM Chef, Aller Mediesalg
+45 41 99 61 15
Helle.Bulow@aller.com