Aller etablerer fælles redaktion for tre ugeblade

15.01.2016

FJUHSØ

De tre Aller-ugeblade, SØNDAG, Ude og Hjemme og Familie Journal, samler kræfterne i ny super-redaktion for at styrke de tre titlers position i markedet. Større volumen gør det lettere at producere indhold af høj kvalitet og mulighed for et større kommercielt potentiale.

Tre ugeblade hos Aller har i dag taget et stort skridt ind i fremtiden og skabt en ny fælles redaktion, der skal producere indhold til alle tre titler. Den nye organisering, som omfatter kvindeugebladet SØNDAG og de to familieugeblade Ude og Hjemme og Familie Journal, skal sikre, at indhold af høj kvalitet bliver produceret på den smarteste og mest lønsomme måde. Samtidigt vil den øgede volumen åbne op for et større kommercielt potentiale i form af nye kreative produkter og pakkeløsninger, der kan gå på tværs af de tre titler.

”Vi har et unikt indhold på hvert brand – såvel på print som digitalt – og formålet med at samle vores redaktionelle kræfter er, at styrke dette indhold, så vi opretholder en høj og efterspurgt kvalitet – også i et vigende marked. Vi ved, at det er kvalitetsindhold, der er nøglen til at skabe nye, stærke produkter inden for native og content marketing, og en fælles volumen vil således også gøre os mere interessante hos vores annoncører,” siger Anette Kokholm, ugebladsdirektør hos Aller Media.

De tre blade fortsætter som selvstændige titler med hver deres chefredaktør: Stinne Bjerre (SØNDAG), Kaj Elgaard (Ude og Hjemme) og Anette Kokholm (Familie Journal). Bladene når samlet netto 797.000 læsere (uden dobbeltdækning). 

To nye fagredaktioner og én samlet redaktionsledelse
SØNDAG, Ude og Hjemme og Familie Journal deler allerede i dag en række fælles funktioner – blandt andet layout, foto og digital redaktion. I det nye setup etableres der to nye fagredaktioner, og der oprettes en ny redigerende funktion i form af en artikelredaktør.

Den ene fagredaktion skal levere klassisk ugebladsstof – fiktion, brevkasser, krimi, horoskoper osv. – mens den anden fagredaktion skal levere indhold om sundhed, mad, have, mode, skønhed og håndarbejde. Sidstnævnte får også ansvaret for udviklingen af det kommercielle potentiale, mens den nye artikelredaktør i samarbejde med de tre redaktionschefer får ansvaret for det journalistiske indhold på de tre ugeblade.

”Med de to fagredaktioner og en tværgående artikelredaktør bliver vi endnu dygtigere inden for de forskellige stofområder og opnår bedre vidensdeling, sparring og udvikling på tværs af de tre titler. Dermed står vi stærkt i den fremtidige konkurrence samtidigt med, at vi får skabt nogle mere interessante jobs for vores medarbejdere,” siger Anette Kokholm.

Der er ingen afskedigelser i forbindelse med etableringen af den nye organisation. 

For yderligere information kontakt venligst

Anette Kokholm
Ugebladsdirektør Aller Media og chefredaktør Familie Journal
Anette.Kokholm@aller.dk
+45 23 26 11 88

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef, Aller Media
Kasper.Kankelborg@aller.dk
+45 26 13 57 71