Aller lancerer nyt web-tv-koncept

14.10.2014

Afsnit 3

Aller Visuals, Aller Client Publishing og Hop Creek Entertainment står bag Aller Medias nyeste kommercielle satsning – en web-tv-serie finansieret af annoncører og med skuespiller Jonas Schmidt og filminstruktør Tomas Villum i hovedrollerne. Den stærkt underholdende web-tv-serie er et nytænkende content marketing-koncept, der er et effektivt alternativ til annoncørbetalte programmer, der kendes fra traditionelt tv.

Aller Media lancerer nyt content marketing-koncept, der minder om Advertising Funded Programming (AFP), der kendes fra tv. Konceptet er målrettet web og kan via Aller Medias eget netværk opnå et reach, der matcher flere af de landsdækkende kommercielle tv-kanaler. Dermed kommer web-tv-serien til at udgøre en attraktiv platform for annoncører, der ønsker at levere kommercielle budskaber i en afslappet og relevant kontekst, og som et effektivt add-on til eksisterende content marketing-aktiviteter.

”Vi ser et stort potentiale i at udvikle annoncørbetalte web-tv-programmer, som en del af virksomheders content marketing-strategi. Udover at det er billigere at producere end traditionelt flow-tv, giver webformatet langt flere muligheder i forhold til at få indholdet til at leve i længere tid på flere forskellige digitale platforme og for at gå i direkte dialog med seerne. Samtidigt imødekommer vi den moderne bruger, som tilgår indhold fra mange forskellige platforme uafhængigt af tid og sted,” siger Rune Bendixen, Head of Aller Visuals.

Skæg og ballade på pisterne skal sælge skirejser
”Tosset med ski” er titlen for den første web-tv-serie fra Aller Visuals og med skiferie som omdrejningspunkt, kan seerne gennem 8 episoder på hver ca. 8 minutter følge den erfarne skiekspert Tomas Villum og nybegynderen Jonas Schmidt besøge nogle af Europas mest populære skidestinationer.

”Formålet med ”Tosset med ski” er at underholde og inspirere de mange tusinde danske skiglade familier, der snart skal på skiferie, til at opdage nye destinationer. Hele serien er bygget op omkring passionen for ski, og i samarbejde med annoncørerne, samt Tomas Villum og Jonas Schmidt, har vi skabt et meget underholdende univers omkring skiferie og hvad der ellers følger med på en skitur til Alperne. Vi ved fra en lang række andre content marketing-formater, at kommercielle budskaber leveret som underholdning eller i anden relevant kontekst har meget stor gennemslagskraft,” fortæller Rune Bendixen.

”Tosset med ski” har premiere i uge 42 og er produceret i samarbejde med Audi Danmark, Nortlander, LEGO Wear, Salomon og Den Danske Skiskole. Web-tv-serien bliver lanceret i samarbejde med FEMINA.dk, Seoghoer.dk, BT.dk samt på vores eget website www.tossetmedski.dk og kan også findes på Facebook – Tosset med Ski.

Web-tv-koncept styrker Allers content marketing-satsning
Content marketing-ydelser bliver i stigende grad efterspurgt af virksomheder og organisationer og er et forretningsområde, som Aller ser store muligheder i – senest understreget med opkøbet af Datagraf-koncernen, der har sikret koncernen en stærk nordisk position inden for området.

”Tosset med ski” er Allers seneste bud på et content marketing-format, der udnytter koncernens stærke kompetencer inden for storytelling, og styrker hele strategien omkring rejse-økosystemet, der er bygget op omkring ejerskabet af Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa.

Aller Visuals er Allers produktionsselskab, som tidligere bl.a. har produceret Elle Style Awards og Reality Awards, leveret indhold til YouSee-kanalen samt udviklet en lang række reklamefilm. I maj 2014 blev Aller Visuals en del af Aller Client Publishing, og afdelingen har for nyligt styrket sine kompetencer på AFP-fronten ved ansættelsen af Camilla Wisøfeldt, der tidligere har arbejdet med udviklingen af AFP-formater som projektchef på SBS Discovery Media og kontaktchef på Monday Media.

For yderligere information kontakt venligst

Camilla Wisøfeldt
Kommerciel chef
Aller Visuals & Aller Client Publishing
Email: camilla.wisoefeldt@aller.dk
Mobil +45 40 45 79 70