Aller Media foretager endnu et opkøb i rejsebranchen

05.05.2015

IMGL1023

Aller Media overtager aktiemajoriteten i det nordjyske rejseselskab NILLES REJSER, der har en markant position på rejsemarkedet. NILLES REJSER vil bidrage væsentligt til Aller Leisures ambition om at blive Nordens førende udbyder af rejseoplevelser til 50+-segmentet og samtidig styrke Aller Leisures position i Jylland.

I løbet af de seneste år har Aller Media etableret sig i rejsebranchen med opkøb af Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa, hvor medievirksomheden ligeledes er majoritetsejer. I dag kan Aller Media præsentere endnu et opkøb: NILLES REJSER.

”Med udgangspunkt i en stor succes med Kulturrejser Europa, hvor vi oplever tocifrede væksttal både inden for nuværende og kommende regnskabsår, har vi fået blod på tanden og endnu engang opsøgt markedet for rejser med fokus på kvalitet og tryghed. Her har NILLES REJSER en markant position, der passer godt til vores eksisterende medieforretning og andre opkøb, og sammen med Kulturrejser Europa og Nyhavn Rejser vil vores nye opkøb bidrage til at styrke vores position i rejsebranchen yderligere,” udtaler Rikki Sølling, direktør for Aller Leisure.

Ifølge Rikki Sølling er det især successen med det modne publikum og salget af rejser i grupper med rejseledere, der har fået Aller Media til at screene det danske marked for andre potentielle aktører. Derudover har mediekoncernen konstateret, at rejsekonceptet er særdeles velegnet som både læsestof og salgsvare i Allers medier, og derfor er det helt naturligt, at valget er faldet på NILLES REJSER.

”NILLES REJSER passer rigtig godt ind i vores portefølje af rejseselskaber, og der er især et godt match mellem NILLES REJSER og Kulturrejser Europa. De supplerer hinanden godt både geografisk og på produktsiden, og der vil være et væsentligt synergipotentiale fremadrettet,” siger Rikki Sølling.

NILLES REJSER fortsætter som et selvstændigt selskab i Aller Media A/S, og det nye opkøb vil ikke medføre organisatoriske ændringer hos hverken Aller Media A/S eller NILLES REJSER. Administrerende direktør i NILLES REJSER, Lars Bock, vil fortsat stå i spidsen for rejseselskabet med Aller Media A/S som majoritetsejer. Lars Bock er ikke i tvivl om, at NILLES REJSER har fundet det rette match i Aller Media.

”Aller Media er en spændende virksomhed, der i disse år gennemgår en stor udvikling, og vi er meget glade for, at vi får lov til at være med på rejsen. Med Aller som hovedaktionær kan vi nu videreudvikle vores stærke koncept og ikke mindst nå ud til et langt bredere publikum med vores rejser, hvor kvalitet og tryghed er i fokus,” udtaler Lars Bock.

Aller Media forventer, at opkøbet af Nilles Rejser A/S, som omsætter for mere end 100 mio. kroner årligt, vil bidrage positivt til Aller Medias top- og bundlinje og accelerere forretningen i Aller Leisure yderligere. Med opkøbet af Nilles Rejser overstiger den samlede omsætning for Aller Leisure mere end 500 mio. kroner og i alt vil flere end 50.000 rejsende fremover betjenes på mere end 150 forskellige destinationer om året af Allers rejsedivision. Aller Leisure vil fremadrettet beskæftige cirka 115 fuldtidsansatte medarbejdere.

Om NILLES REJSER
NILLLES REJSER blev etableret i 1947 og er et nordjysk familiedrevet rejseselskab. Med mere end 67 års erfaring tilbyder NILLES REJSER i dag rejser til 140 rejsemål i 38 lande med transport via fly, bus eller flodkrydstogtskib. Med udgangspunkt i samme domicil som NILLES REJSER vil NILLES BUSSER fortsat servicere rejsebureauet med egne luksusturistbusser og sammen med etablerede buspartnere. Selskabet blev i 2013 kåret som ”Årets Busrejsearrangør 2013” og beskæftiger sammen med busselskabet mere end 40 helårsmedarbejdere. Læs mere om NILLES REJSER på www.nilles.as.

 Om Aller Media A/S
Aller Media A/S er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med et samlet ugentligt oplag på omkring 681.000 eksemplarer, og hver uge læser cirka 2 mio. danskere et af Allers mere end 20 blade og magasiner. I Danmark er markedsandelen på ugeblade 72 pct. og 22 pct. på magasiner.

Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægterne på de digitale og mobile platforme med mere end 1.2 mio. unikke månedlige brugere, og Aller er nr. 7 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research (tidl. FDIM) står bag. Det globale onlineunivers Royalista, ordspilsappen Wordbase samt e-sportsuniverset 1337 Magazine er udviklet af Aller.

Aller Media A/S har opkøbt 70 pct. af aktierne i Nyhavn Rejser og 95 pct. af aktierne i Kulturrejser Europa. Derudover ejer Aller Media A/S Datagraf-koncernen samt AllerCP, som er et content marketingbureau, hvor også produktionsselskabet Aller Visuals indgår.

I Danmark har Aller ca. 680 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.

For yderligere information kontakt venligst

Rikki Sølling
Direktør Aller Leisure
Rikki.Soelling@aller.dk
+45 25 38 10 16

Lars Bock
Adm. direktør Nilles Rejser A/S
lars@nilles.as
+ 45 60 40 26 00

Kasper Kankelborg
Pressekontakt Aller Media A/S
kasper.kankelborg@aller.dk
Mobil: +45 26 13 57 71