Aller Media lancerer nyt, globalt univers for royalister

23.05.2014

Kongeligt bryllup mellem kronprinsesse Victoria og Daniel Westling i Stockholm - Gallaforestilling fredag aften i Koncerthuset. Kronprinsesse Victoria og forlovede Daniel Westling. Kronprinsessen er i en champagnefarvet gallakjole i havfruefacon, med asymmetrisk udskæring og slæb. Kjolen er syet i chiffon og tyl og er overstrøet med krystaller og applikerede blomster. Kjolen er designet af den libanesiske designer Elie Saab. De store øreringe er med diamanter - Familie - Dato: 18.06.2010 - Foto: © Martin Høien / BILLED-BLADET

Et nyt digitalt, redaktionelt brand fra Aller Media er verdens mest engagerende onlineunivers for alle med interesse for de kongelige. Det nye univers hedder Royalista, og samler historier og nyheder om verdens kongelige familier på ét sted samt inddrager brugerne på tværs af lande via blogs og personlige brugerprofiler.

Royalista er den første internationale platform, der samler daglige nyheder, feature-artikler og historiske fakta om de internationale kongefamilier. Ambitionen er, at Royalista med tiden vil blive et socialt mødested, hvor royale fans kan dele viden og interagere med hinanden. Royalista vil ligeledes samarbejde med content partnere for at levere kvalitetsnyheder omkring verdens royale til et bredt publikum.

Som bruger får man en moderne og brugervenlig platform, der samler al information om nationale og internationale kongelige på ét sted. Derudover får man en unik mulighed for at møde royale fans fra andre lande, ligesom man kan spille en aktiv rolle i forhold til det redaktionelle indhold på lige fod med sitets journalister.

Ifølge ideens ophavsmand og nuværende daglig leder på Royalista, Preben Petersen, er målet med Royalista at samle læsere fra hele verden om det royale stof.

”Vi vil gerne forene professionel journalistik med det indhold, som dygtige brugere kan bidrage med. Målet er at lave et fællesskab for alle dem, der interesserer sig for de kongelige,” udtaler han.

Det nye, redaktionelle brand er udviklet i et samarbejde mellem Aller Medias innovationsafdeling og BILLED-BLADET, og med sådanne rødder er Royalista baseret på mange års erfaring med de kongelige.

“I en tid hvor kongelige er mere magtfulde rollemodeller end nogensinde før og inspirerer millioner af mennesker inden for mode, sport og velgørenhed, finder vi det rigtigt at lancere et produkt, som samler alle kongelige og alt om dem på ét sted,” siger Preben Petersen.

Ambitionen er at ramme en god procentdel af de mere end 100 millioner mennesker, der globalt har interesse for de kongelige og er positive overfor monarki. Derfor vil man i fremtiden også kunne forestille sig en tysk og muligvis en spansk version af Royalista. Uden for Europa udviser især amerikanerne, australierne og canadierne stor interesse for de forskellige internationale kongehuse.

”Med en enestående erfaring i at rapportere om de danske, svenske og norske kongehuse er Aller Media perfekt positioneret til at lancere et vellykket internationalt produkt. Derudover ved vi, at BILLED-BLADETs læsere efterspørger mere stof om de internationale kongehuse, og det behov opfylder Royalista,” fortsætter han.

Med Royalista får Aller Media for første gang i historien et globalt, redaktionelt produkt, som er baseret på flere af koncernens absolutte kernekompetencer herunder nyheder om de kendte og kongelige, mode og underholdning.

”Det er første gang, at Aller lancerer et redaktionelt produkt uden for Norden. Royalista er også det første digitale og redaktionelle brand, der kommer fra Aller – udviklet af Allers ambitiøse innovationsafdeling,” siger Pernille Aalund, innovationsdirektør i Aller Media.

Royalista lanceres i en dansk og engelsk version på royalista.com, og sitet vil være gratis for alle brugere. I løbet af de næste måneder vil nye features som gamification og eksklusivt premium-indhold være tilgængeligt for betalende brugere.

Til oktober vil BILLED-BLADET få det fulde ansvar for det redaktionelle indhold og ledelsen af royalista.com.

Læs mere om Royalista på royalista.com og følg Royalista på Facebook, Instagram, Twitter og Tumblr.