Aller Media lancerer streamingtjeneste for magasiner

15.06.2015

pling forside_web

Nordens førende udgiver af magasiner og ugeblade lancerer egen streamingtjeneste for magasiner og ugeblade i Danmark. Med ubegrænset adgang til knap 20 magasin- og trendtitler samt ugebladene FEMINA og SE og HØR, vil Aller Media stå stærkt hos den digitale medieforbruger, der i forvejen anvender streamingtjenester til musik og tv.

Ubegrænset adgang til alle Allers magasiner samt ugebladene FEMINA og SE og HØR for et fast lavt månedligt abonnement. Det er nu muligt gennem pling, der er Aller Medias nye streamingtjeneste for magasiner og ugeblade i Danmark. Dermed bliver Aller den første af de tre store magasinudgivere, som tager All-You-Can-Eat-modellen til sig på det danske marked.

”Med pling ønsker vi at imødekomme den moderne medieforbruger, der foretrækker et digitalt format, og som i forvejen streamer musik og tv. Vi ved fra vores forundersøgelser, at vi med pling får hjælp til at fastholde vores eksisterende læsere samtidigt med, at vi får mulighed for at tiltrække helt nye læsere, som ikke i forvejen læser magasiner og ugeblade på print. Det er vores klare forventning, at vi med pling kan øge det samlede læsertal på flere af vores udgivelser,” siger Aller Medias magasindirektør, Charlotte Riparbelli.

Strategisk vigtig lancering
Med pling har Aller Media sikret sig en strategisk vigtig position på det konkurrenceprægede magasinmarked, og ifølge Charlotte Riparbelli er der flere fordele ved at gå i markedet med en All-You-Can-Eat-model:

”Som et moderne mediehus tilpasser vi os løbende markedet, og vi kan se, at forbrugerne i stigende grad også efterspørger større valgfrihed på magasiner og ugeblade. Ved at lancere vores egen magasin-streamingtjeneste i Danmark, håber vi på at være helt i front på dette marked, når det for alvor begynder at vokse,” siger Charlotte Riparbelli og fortsætter:

”pling er ikke en erstatning for vores printudgivelser, men et initiativ, der sikrer, at vi er tilstede på alle de platforme, som vores læsere benytter sig af. Udover at styrke vores digitale tilstedeværelse skal vi også bruge pling til at indsamle nogle vigtige erfaringer om læsernes læseadfærd og forbrug og få afdækket det fulde markedspotentialet for All-You-Can-Eat-modellen. Det er f.eks. interessant at finde ud af, hvor meget og hvor mange udgivelser brugerne læser samt det typiske titelmiks, når der er ubegrænset adgang til flere end 20 udgivelser.”

Aller forventer løbende at udvikle og berige læseroplevelsen på pling, efterhånden som brugeradfærden bliver afdækket. Samtidigt åbner pling også på sigt op for lancering af flere nye titler, fordi Aller gennem rene digitale udgivelser har mulighed for at bevare eller lancere smalle udgivelser med en mindre men meget loyal læserskare.

Følgende titler er tilgængelige på pling:

  • Ugeblade: FEMINA og SE og HØR
  • Magasiner: Antik & Auktion, ELLE, IN, Mad!, MAD & BOLIG, ISABELLAS, PYSKOLOGI, Q og VI UNGE
  • Trendmagasiner: CyclingPlanet, ELLE Decoration, ELLE Streetstyle, ELLE Trendbible, FEMINA Indret, ISABELLAS COUNTRYliv, MAD & BOLIG Gourmet, Maries Idéer, MOVE, RETRO, VI UNGE Posters og VI UNGE Teen Life.

pling kan hentes i dag til både iOS og Android.

For yderligere information kontakt venligst

Charlotte Riparbelli
Magasindirektør, Aller Media A/S
Charlotte.riparbelli@aller.dk
+45 40 34 46 15

Kasper Kankelborg
Pressekontakt, Aller Media A/S
Kasper.kankelborg@aller.dk*
+45 26 13 57 71

Om Aller Media A/S
Aller Media A/S er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med et samlet ugentligt oplag på omkring 681.000 eksemplarer, og hver uge læser cirka 2 mio. danskere et af Allers mere end 20 blade og magasiner. I Danmark er markedsandelen på ugeblade 72 pct. og 22 pct. på magasiner.

Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægterne på de digitale og mobile platforme med mere end 1.2 mio. unikke månedlige brugere, og Aller er nr. 7 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research (tidl. FDIM) står bag. Det globale onlineunivers Royalista, ordspilsappen Wordbase samt e-sportsuniverset 1337 Magazine er udviklet af Aller.

Aller Media A/S har opkøbt 70 pct. af aktierne i Nyhavn Rejser og 95 pct. af aktierne i Kulturrejser Europa. Derudover ejer Aller Media A/S Datagraf-koncernen samt AllerCP, som er et content marketingbureau, hvor også produktionsselskabet Aller Visuals indgår.

I Danmark har Aller ca. 680 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.