Aller Media søger gode rejseidéer

26.03.2014

960x250-006

Aller Medias innovationsafdeling er i fuld gang med at udvikle en stærk rejseforretning og inviterer nu idérige danskere til at afprøve deres rejseprodukter og forretningsidéer i samarbejde med medievirksomheden.

Aller Media har gode erfaringer med en åben innovationsproces, og virksomhedens innovationsafdeling har udviklet et meget effektivt system for, hvordan idéer bliver modtaget, kvalificeret og videreudviklet. Alene i løbet af det seneste år har mere end 270 idéer været igennem systemet.

Nu efterlyser Aller de bedste idéer omkring rejser og åbner dørene for både erfarne og nye idémagere, virksomheder, læsere og iværksættere. Det sker i forlængelse af opkøbet af Nyhavn Rejser A/S, hvor Aller Media sidste år åbnede op for et helt nyt forretningsben i det 140 år gamle mediehus.

”Vi ønsker at skabe et helt temaunivers omkring rejser, som vi kan tage ejerskab på gennem forskellige aktiviteter, services og produkter. Alle platforme – print og online, events samt oplevelsesrelaterede aktiviteter og produkter – er i spil, og derfor inviterer vi til en åben innovationsproces, hvor vi gerne vil eksponeres for så mange spændende og nytænkende idéer som muligt,” fortæller innovationsdirektør Pernille Aalund.

Allers erfaring med storytelling og kundeindsigt skal danne grundlag for helt nye forretningsmæssige synergier med rejser som omdrejningspunkt, og Pernille Aalund ser ingen begrænsninger i de produkter og ideer, der kan arbejdes videres med:

”Vi ønsker at skabe et bredt fundament for vores rejseunivers, hvor vi er med kunden gennem hele rejseværdikæden fra inspiration over planlægning, til booking og gennemførelse af rejsen samt videreformidling af de gode oplevelser. I den forbindelse er det værdifuldt at inddrage kompetencer uden for huset til at udfordre vores eksisterende mind-set og gøre os opmærksom på både store som små forretningspotentialer,” siger Pernille Aalund.

Aller har allerede modtaget de første projektforslag til rejseuniverset.  Hvis du også gerne vil deltage med en god idé modtager Aller løbende forslag. Vær opmærksom på, at første screening af rejseidéer foregår den 8. april med henblik på præsentation ved Allers næste innovationsboard-møde.

Sådan gør du
Udfyld vores skabelon til idébeskrivelse, som du kan downloade her: Aller Media_Idebeskrivelse

Send den som e-mail til projekt@aller.dk og skriv ‘Rejser’ i emnefeltet på din mail.

Vi foretrækker at modtage oplæg per e-mail. Eventuelle bilag bedes du vedhæfte i PDF-format.

Det er Aller Media’s innovationsafdeling, der modtager og gennemgår de indsendte projektforslag og laver en indledende screening. Herefter indkaldes til møder, hvor idémagerne til de udvalgte projekter får mulighed for at møde og præsentere deres idé for ledelsen i Aller Media.

Næste screeningsmøde er den 8.april 2014.

For yderligere information kontakt venligst

Peter Kragh Halling
New Mediachef
E-mail: peter.halling@aller.dk
Mobil: 20 23 40 03

For kommentarer vedrørende strategien kontakt venligst
Pernille Aalund
Innovationsdirektør Aller Media
E-mail: pernille.aalund@aller.dk
Mobil: 40 55 00 50