Aller Media A/S styrker udgiverenheden med to nye direktører

13.11.2014

Anette Kokholm og Charlotte Riparbelli

 

Anette Kokholm og Charlotte Riparbelli er blevet udnævnt til direktører for henholdsvis ugeblade og magasiner hos Aller Media A/S. Udnævnelsen af de to direktører sker som et led i videreudvikling af organisationen, som skal give Aller et endnu større og stærkere økonomisk fundament for fremtiden.

Med den nye organisation vælger Aller Media A/S fuldt ud at satse dels på indhold, både digitalt og print, og dels på opkøb af nye forretningsområder. Aller sætter hermed for alvor kraft bag at kunne eksekvere alle dele i Safari-strategien. Herudover vælger Aller Media A/S at skabe dynamik og kraft ved at etablere en strategisk enhed til især at koncentrere kræfterne om de opkøbte virksomheder og integrationen til den øvrige forretning.

Ved at sætte to erfarne og mediekompetente direktører til at lede udgiverforretningen, sikrer Aller Media A/S, at der både tages vare på den eksisterende forretning og at den bringes med ind i fremtiden.

”Vi skal hele tiden være på forkant med at udvikle os selv og vores forretning. Det er blandt andet det, vi gør med vores Safari-strategi, og det er derfor helt naturligt, vi nu udvikler vores organisation til endnu bedre at imødekomme den nye virkelighed, vi er på vej ind i. Det er min klare ambition, at vi skal stå stærkere end de medievirksomheder, der alene forsøger at transformere sine brands og sit indhold til digitale distributionskanaler. Foruden at styrke vores udgiverenhed, etablerer vi en ny strategisk enhed, der blandt andet skal sikre implementeringen af vores strategi,” forklarer Pål Thore Krosby, administrerende direktør i Aller Media A/S.

Som et led i udviklingen af organisationen er Anette Kokholm og Charlotte Riparbelli blevet udnævnt som direktører for henholdsvis ugeblade og magasiner. Formålet er at styrke udgiverenheden og sikre tæt samarbejde, vidensdeling og effektiv drift af alle Aller Media A/S’ brands. Herudover indgår Allers digitale forretningsudvikling som en del af udgiverenheden.

”Med to redaktionelle direktører i topledelsen, sender Aller Media A/S et signal om, at vi tager vores indhold såvel på print som digitalt alvorligt. Jeg glæder mig til at arbejde med ugebladene, og jeg ser også frem til at være med til at skabe en endnu stærkere samarbejdskultur på tværs af organisationen. Vores indhold skal være med til at skabe sammenhængskraft mellem den traditionelle udgiverforretning og de nye opkøb, Aller arbejder med,” siger Anette Kokholm, ugebladsdirektør, Aller Media A/S.

Den nye magasindirektør, Charlotte Riparbelli, uddyber:

”Vores branche er udfordret, og derfor er det vigtigere end nogensinde, at vi udvikler og effektiviserer den måde, vi laver magasiner på. Jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med magasinredaktionerne, så vi i fællesskab kan videreudvikle og skabe nye, succesfulde forretninger med vores unikke indhold.”

Udover udnævnelsen af de to direktører og styrkelsen af udgiverenheden, etablerer Aller Media A/S en ny strategisk enhed, der sammen med innovationsenheden samt den kommercielle enhed udgør Allers nye linjeorganisation med i alt fire forretningsenheder.

 

Om Anette Kokholm

Anette Kokholm er udnævnt til ugebladsdirektør hos Aller Media A/S og indtræder i virksomhedens topledelse. Anette får hermed ansvaret for titlerne SE og HØR, BILLED-BLADET, Familie Journal, Ude og Hjemme, SØNDAG, 7 TV-Dage og Kig Ind.

Anette er uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 1990 og blev umiddelbart herefter ansat på DR P3, hvor hun var vært på en række forskellige programmer. I 2002 forlod Anette Kokholm radioen til fordel for en stilling som redaktionschef og sekretariatsleder for dagbladet Dagen, hvorefter hun i 2003 blev vært på TV 2-programmet ”Go’ Morgen Danmark”, hvor hun var frem til 2005. Herefter blev hun ansat som lederskribent og chef for familie- og livsstilsstoffet på BT. Siden 2009 har Anette været chefredaktør på Familie Journal. Anette bor med sin mand og deres fem sammenbragte børn.

 

Erhvervserfaring

  • Ugebladsdirektør, SE og HØR, BILLED-BLADET, Familie Journal, Ude og Hjemme, SØNDAG, 7 TV-Dage og Kig Ind / Aller Media
  • Chefredaktør / Familie Journal
  • Royal kommentator / DR
  • Medlem af Radio- og TV-nævnet
  • Kanalchef for Kanal 4, opstart og drift af ny tv-kanal
  • Redaktør og redaktionschef, Familie, forbrug og livsstil / B.T.
  • Redaktionschef / dagbladet DAGEN
  • Vært på morgen-TV / TV 2
  • Vært på P3 og P1 / DR
  • Underviser i interview, fortælleformer, gennemslagskraft mm.
  • Foredrag om kommunikation mm.

 

Om Charlotte Riparbelli

Charlotte Riparbelli er udnævnt til magasindirektør hos Aller Media A/S og indtræder i virksomhedens topledelse. Charlotte får hermed ansvaret for titlerne ELLE, IN, Vi Unge, Q, Psykologi, Mad & Bolig, ISABELLAS, MAD! og Antik & Auktion. Ugebladet FEMINA placeres også under Charlottes ledelse.

Charlotte er uddannet cand. phil. i dansk/medie fra Københavns Universitet og har arbejdet i magasinbranchen i mere end 20 år. Siden 2001 har Charlotte arbejdet for Aller Media A/S. Først som konceptudvikler og redaktionschef for magasinet ISABELLAS sidenhen magasinet MAD! Charlotte Riparbelli har siden 2008 været chefredaktør for Allers magasinunit Bolig & Livsstil med magasinerne Mad & Bolig, ISABELLAS, MAD! og Antik & Auktion. Charlotte er gift og har tre drenge.

 

Erhvervserfaring

  • Magasindirektør, ELLE, IN, Vi Unge, Q, Psykologi, Mad & Bolig, ISABELLAS, MAD!, Antik & Auktion og FEMINA / Aller Media
  • Chefredaktør og unit-chefredaktør, ISABELLAS, MAD!, Mad & Bolig, Forældre & Børn og Antik & Auktion / Aller Media
  • Konceptudvikler samt redaktionschef, magasinet ISABELLAS / isabellasmith.com
  • Redaktionssekretær, Forældre & Børn / Aller Media
  • Redaktionssekretær, Bo Bedre / Bonniers
  • Chefredaktør og redaktionssekretær, Alt om Data / forlaget Audio Media

 

Om Aller Media A/S i Danmark

Aller Media A/S er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med et samlet ugentligt oplag på omkring 729.000 eksemplarer, og hver uge læser cirka 2 mio. danskere et af Allers mere end 20 blade og magasiner. I Danmark er Allers markedsandel på ugeblade 72 pct. og 26 pct. på magasiner.

Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægtsstrømmene på de digitale og mobile platforme. Aller Media A/S har mere end 1 mio. unikke månedlige brugere, og er nr. 8 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research (tidl. FDIM) står bag. I løbet af de seneste år har Aller udviklet og lanceret det globale onlineunivers Royalista, tabletmagasinet The Nordic Courier og ordspilsappen Wordbase.

Siden 2013 har Aller gjort opkøb i rejsebranchen og ejer således 70 pct. af aktierne i Nyhavn Rejser og 95 pct. af aktierne i Kulturrejser Europa. Derudover ejer Aller også Datagraf-koncernen, som omfatter DG Media og Datagraf Communications, der er specialiseret i redaktionel kommunikation, client publishing og content marketing.

I Danmark har Aller ca. 600 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.

 

Kontaktoplysninger

Pål Thore Krosby

Adm. direktør, Aller Media A/S

Telefon: 72 34 20 00

 

Anette Kokholm

Ugebladsdirektør, Aller Media A/S

E-mail: Anette.Kokholm@aller.dk

Mobil: 23 26 11 88

 

Charlotte Riparbelli

Magasindirektør, Aller Media A/S

E-mail: Charlotte.Riparbelli@aller.dk

Mobil:40 34 46 15