Aller Media vil kapre træningshungrende kvinder med nyt magasin

24.09.2013

Forside_lille 2

Træning og sundhed vinder større indpas hos danske kvinder. Aller Media lancerer derfor magasinet MOVE by FEMINA, der er særligt målrettet kvindeugebladets læsere, og som skal tage kampen op mod eksisterende tilbud på markedet.

Ekstreme sportsgrene som maraton og Ironman boomer, men nu er det ikke kun fitness-fanatikere og ekstremsportsudøvere, der søger tips og inspiration til en stærk livsstil – det gør helt almindelige kvinder også. Træning og sundhed er blevet en megatrend, og derfor lancerer Aller Media magasinet MOVE by FEMINA. Det nye magasin, som udkommer første gang den 26. september, har kvinder i alderen 25-59 år som målgruppe, og indholdet skal sætte en tyk streg under, at træning og sundhed er lig med livsglæde og overskud.

Udover FEMINAs faste læsere henvender MOVE by FEMINA sig til de kvinder, der gerne vil forene en sund livsstil med et travlt kvindeliv, og hvor træning og god stil går hånd i hånd.

”Vi ser en klar tendens i forhold til, at flere og flere kvinder taler om og går op i deres fysiske velbefindende og sundhed. Kvinder i alle aldre fra 20-60 valfarter til fitnesscentrene og bruger i stigende grad deres fritid på at dyrke motion. Men der mangler et trænings- og sundhedsmagasin, der henvender sig en bred målgruppe, og som samtidigt på en positiv måde er handlingsanvisende i forhold til, hvordan man forener træning med sund kost og et travlt kvindeliv,” siger chefredaktør Camilla Kjems og fortsætter:

”Det synes jeg, vi er lykkedes med i MOVE by FEMINA, som er 100 siders medrivende og lærerigt stof, der graver et spadestik dybere, end hvad vi er vant til på den front. Vi henvender os til kvinder, der har lyst til at træne og går op i sundhed, men som også tilbereder lækker, sund mad, samt tager på aktive rejser.”

Markante kvinder og top-bloggere giver gode råd
MOVE by FEMINA bliver skabt af redaktionen bag FEMINA samt et hold eksperter. En af de eksperter, hvis indlæg der med garanti vil blive nærlæst, er Anne Bech, der fungerer som personlig træner for bl.a. Christiane Schaumburg-Müller, Paprika Steen og Karen Rosenberg.

Derudover kan læserne se frem til at få tips fra den professionelle triatlet Michelle Vesterby, diætisten Lene Jensen, der også er slankeekspert hos fitness.dk, samt populære fitness-bloggere, der på skift vil levere indlæg til magasinet. Hvert nummer vil desuden gå helt tæt på en kendt dansker, som vil fortælle om sit forhold til træning og motion.

I det første nummer er det Sarah Zobel, der pryder forsiden. Her fortæller hun bl.a. om, hvordan stenalderkost, buddhisme og simpel psykologi er med til at holde hende i knivskarp form.

Skærpet fokus og mange læsere skal tiltrække annoncører
MOVE by FEMINA vil udkomme otte gange årligt. Udover at blive solgt selvstændigt i løssalg, vil det nye magasin også udkomme i sampak med FEMINA, hvilket betyder, at magasinet er garanteret flere end 253.000 læsere*. MOVE by FEMINA vil derfor allerede fra start være en seriøs konkurrent til de etablerede sundhedsmagasiner som fit LIVING, IFORM og Aktiv Træning, der udgives af henholdsvis Egmont og Bonnier.

”Med MOVE by FEMINA har vi gjort hele trænings- og sundhedsuniverset mere lækkert og mere modeorienteret sammenlignet med de mere traditionelle magasiner på markedet. Træning er ikke en pligt men et tilvalg, og vi oplever, vores læsere har et stigende behov for at blive inspireret til et aktivt liv. Det potentiale forløser vi med MOVE by FEMINA samtidigt med, at vi åbner op for nogle nye muligheder for vores annoncører,” fortæller Camilla Kjems.

MOVE by FEMINA er første gang på gaden i sampak med FEMINA i uge 39 den 26. september 2013 og sælges derefter selvstændigt i løssalg. MOVE by FEMINA bliver fremadrettet en integreret del af www.femina.dk.

*Læsertal FEMINA, Gallup Indeks Danmark 4.-1. kvartal 2013