Aller Media vinder to gange sølv ved Native Advertising Awards 2017

10.11.2017

Ved Native Advertising Awards 2017 i Berlin i går, torsdag den 9. november, vandt Aller Media to sølv awards i kategorierne ”Best Use of Facebook”, for den engagerende kampagne ”Du er smuk som du er”, og i ”Best Integrated Program”, for den nytænkende og engagerende lanceringskampagne for Triaction by Triumph. Native Advertising Awards hylder de bedste native advertising kampagner på verdensplan og blev uddelt ved en stor konference i Berlin.  

”Best Use of Facebook” prisen gives den kampagne, der var så kreativ, så innovativ og så engagerende, at den begejstrede Facebook-fans og genererede virkelig gode resultater.

Om kampagnen siger Anton Holm-Larsson, Nordic Senior Product Manager for Garnier:

 “The Garnier Pure Active and Aller Vi-Unge collaboration was born from the insight that roughly 76% of Danish teenagers express that they would like to change something about themselves. Together with Vi Unge we set out to reduce that number and to boost the confidence of Danish teenagers. By sharing targeted advertorials on how to fight skin imperfections as well as digital content serving as confidence boosters for the young target group, we hoped to have a positive impact on teenager confidence. We are very pleased with the results of the campaign and feel proud to have been awarded at the Native Advertising Awards 2017, for this important campaign message.”

Hos Maxus er der stor begejstring over awarden:

“Garnier ‘Du er smuk som du er’ handler om at tage medansvar for den måde vi arbejder med brands og markedsfører os til unge på. Samtidig er det en anden måde at skabe indhold der faktisk har værdi for målgruppen og skaber dialog og engagement. Fokuseringen på content, purpose og partnerskaber ligger helt centralt for den måde vi gerne vil tænke medie og marketing på i Maxus (og Wavemaker) og casen har været et sandt hjertebarn for teamet.” – Kristian Bæk-Mikkelsen, CEO Maxus A/S og Wavemaker

Betina Kjeldahl, Client Service Director i Aller Media, er også stolt af kampagnen:

 ”Rigtig mange unge piger kæmper med dårligt selvværd og selvopfattelse. Med ”Du er smuk som du er” kampagnen fik vi sammen med Garnier og Vi Unge sat selvværd på agendaen og fik engageret pigerne i at dele et positivt budskab via Facebook. Derfor er vi rigtig stolte af kampagnen og af at blive anerkendt med en sølv award ved Native Advertising Awards.”

 

En engagerende kampagne, der differentierede Garnier i et konkurrencepræget marked

”Du er smuk som du er” kampagnen satte et vigtigt emne på agendaen for unge piger, nemlig selvværd. Samtidig differentierede den Garnier i et meget konkurrencepræget marked.

Kernen i “Du er smuk som du er” kampagnen var en video med Vi Unge-læsere, der fortæller deres veninde, hvorfor hun er fantastisk og smuk. Videoen blev eksponeret på Vi Unges Facebookside og på Garniers Facebookside. Samtidig kørte der annonceartikler på viunge.dk og Vi Unges Facebook-side, hvor piger fik tips om, hvordan de kan styrke deres selvtillid.

“Du er smuk som du er” kampagnen blev modtaget rigtig godt af Vi Unges følgere. Kampagnen klarede sig flot og nåede over 225.000 danske kvinder i alderen 13-20 år, svarende til ca. 80% af målgruppen i Danmark (ud af en samlet befolkningsgruppe på 295.000 – Gallup Indeks DK). Med 4.183 reaktioner, 4.333 kommentarer og 379 delinger skabte kampagnen et langt større engagement end forventet.

Se hele kampagnen her: www.allermediesalg.dk/cases/garnier-x-vi-unge/

 

”Best Integrated Program” prisen gives den kampagne, der har integreret flere kanaler i sit native advertising mix og derved opnået gode resultater.

Om awarden og samarbejdet siger Brand Marketing Manager i Triumph, Line Mathilde Bjerring:

”Vi er meget stolte af kampagnen og over at modtage en Native Advertising Award for vores lanceringskampagne for Triaction by Triumph. Formålet med kampagnen var at lancere vores Triaction by Triumph sports-bh-serie. Det var derfor vigtigt for os at aktivere brandet og gøre opmærksom på, at Triumph rent faktisk også tilbyder sports-bh’er. Derfor var kombinationen af native advertising og events den helt rette løsning for os, da det gav os rig mulighed for at gøre opmærksom på produktet, få det testet og samtidig være helt ude hos forbrugerne til vores events.”

Tina Wulff, Key Account Manager i Aller Media, er også stolt af awarden:

”Vi er meget stolte over dette unikke partnerskab, som har udviklet sig gennem flere år. Awarden er et tydeligt bevis på hvor meget man kan opnå ved et langvarigt samarbejde, hvor man kender hinandens styrker og derved opnår stor effekt. Elementerne i partnerskabet er udviklet i tæt samarbejde mellem femina og Triumph, og al content og events er skræddersyet til femina og Triumphs målgruppe med fokus på at skabe brandlove.”

 

En lanceringskampagne, der skaber brand engagement, trials og ikke mindst salg

Med lanceringskampagnen for sports-bh’en Triaction by Triumph har Triumph engageret sportsinteresserede kvinder, øget trials og salg gennem et native advertising mix bestående af video, advertorials og events.

Sponsoratet opnåede imponerede resultater målt på reach, involvering og salg. Tilsammen skabte aktiviteterne et højt engagement i Triaction-brandet og øgede kendskabet. Alle aktiviteterne havde desuden en meget positiv effekt på Triumphs ansatte – de var stolte af sponsoratet og meget entusiastiske på standen til feminas Kvindeløb og i butikken til Triaction x femina Social Run.

Se hele kampagnen her: www.allermediesalg.dk/cases/triaction-x-femina/

 

Om Native Advertising Awards:

Native Advertising Awards hylder de bedste native advertising løsninger i verden og blev uddelt for første gang i 2016. De nominerede kampagner er bedømt af en international jury, der tæller erfarne native advertising professionals som Stephanie Losee, Head of Content at Visa, Chad Pollitt, VP of Audience and Partner at Native Advertising Institute, Rebecca Lieb, Leading Industry Analyst on Native Advertising, Jason A Miller, Global Content Marketing Leader at LinkedIn, Dominik Grau, Chief Innovation Officer at Ebner Media Group. Se hele juryen her: www.nativeadvertisinginstitute.com/native-advertising-awards-2017/

 

Se alle vindere ved Native Advertising Awards 2017 her: www.nativeadvertisinginstitute.com/native-advertising-awards-winners-2017/

 

Kontaktinformation

Magnus Hviid
Kommunikationschef, Aller Media A/S
magnus.hviid@aller.com
Tlf. 28 72 63 85