Aller satser på kommercielle indholdspartnerskaber som nyt forretningsområde

25.09.2017

       Aller Media A/S ser gode forretningsmuligheder i at udvikle apps med indhold til andre virksomheder, som herigennem kan belønne deres kunder med indhold fra Allers mange markedsledende titler og websites. Det første partnerskab er allerede indgået med YouSee, hvor det bedste indhold fra Allers ugeblads- og magasinportefølje gøres tilgængelig for YouSees kunder i en lækker, interaktiv app.

Aller Media A/S lancerer i denne uge en ny, interaktiv app med kvalitetsindhold fra en lang række af medievirksomhedens største og bedste ugeblads- og magasintitler. App’en, der er udviklet som en value added service til YouSees mange kunder, hedder ’pling lite’ og er en dynamisk light-udgave af Aller Medias ’All you can read’-løsning, pling.

Med pling lite får YouSees abonnenter adgang til et bredt og aktuelt udvalg af underholdnings- og livstilsartikler, tips og videoer fra ca. 18 magasiner og ugeblade som f.eks. femina, SE og HØR, BILLED-BLADET, ELLE, Modemagasinet IN, Mad & Bolig, Vi Unge og mange flere på alle familiens mobiler og tablets.

”Jeg er begejstret for, at Aller og pling lite er blevet en del af youSee More og er sikker på, at det bliver et stærkt partnerskab. Pling lite er en landvinding indenfor digitale magasiner, idet vi for første gang ser et digitalt univers, som tager udgangspunkt i kundens præferencer frem for blot at vise en digital version af et fysisk magasin. Oplevelsen er super stærk og spiller perfekt sammen med youSee More’s fordelsunivers, som også skabes i en digital rejse,” siger Torben Rasmussen, Senior Director, YouSee Household Solutions og fortsætter:

”Aller er en stærk partner med et bredt udvalg af indhold, som appellerer til hele familien. Det passer perfekt sammen med YouSee’s ambition om at levere de bedste underholdningsløsninger til de danske husstande.”

Stort B2B-marked
Pling lite repræsenterer et af de første store kommercielle partnerskaber, som Aller ser mange muligheder i, og er en ny måde at digitalisere og distribuere indhold til slutkunder via en B2B-løsning.

”Samarbejdet med YouSee repræsenterer en spændende ny måde for Aller Media at distribuere vores indhold på, og vi ser et voksende marked for at skabe eksklusive, skræddersyede, digitale magasin-og-ugeblads apps til andre partnere, som også ønsker at berige deres mest loyale kunder,” siger Mike Skyte Commercial Partnerships Manager, Aller Media A/S.

Pling lite består af flere end 700 nye artikler, videoer og gallerier hver måned. Indholdet kommer fra det absolut bedste Aller har at tilbyde og er beriget med hyppige opdateringer (flere gange dagligt) fra f.eks. SE og HØR, BILLED-BLADET og femina – der giver brugerne en grund til at åbne deres telefoner og tablets regelmæssigt i løbet af dagen.

Fore yderligere information kontakt

Mike Skyte
Commercial Partnerships Manager, Aller Media A/S
Mike.Skyte@aller.com
+45 50 76 18 38

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef Aller Media A/S
Kasper.Kankelborg@aller.com
+45 26 13 57 71