Aller vil skabe nye indtægter på nordisk indholdscenter

10.02.2017

Aller Media har det gjort det til en forretningsmodel, at kuratere indhold på tværs af titler og landegrænser samt producere helt nye titler som tillægs- og nichemagasiner. Samtidigt sikrer modellen en lønsom forretningsmodel for flere af husets mindre titler. Med udgangspunkt i den danske magasinforretning bliver modellen nu udrullet til alle lande i Aller-koncernen.

Nordic Content Center er navnet på en af de nyeste afdelinger i Aller Media. Afdelingen blev etableret sidste år, som en del af Aller Medias arkiv- og billedbureau All Over Press med det formål at arkivere og strukturere alt det indhold, som koncernens flere end 80 titler i Norden producerer og udgiver. Kernen i det nye indholdscenter er en ny nordisk redaktionel platform, der gør det muligt at registrere, kategorisere og arkivere indholdet fra alle lande – alt efter type og brugsmuligheder. Chefen for den nye nordiske afdeling, Kasper Jørgensen, forklarer:

”Med udrulningen af den nye redaktionelle platform har vi omsider fået den nødvendige teknologi til at håndtere vores indhold på tværs af alle fire lande, som gør det let at anvende det samme stykke indhold i forskellige sammenhænge og til forskellige titler. Det betyder, at vi faktisk har opbygget ét af verdens største arkiv-databaser med nordisk livsstilsindhold af meget høj kvalitet til gavn for både vores magasinforretning og vores kunder i All Over Press.”

Aller Medias udgiverdirektør, Charlotte Riparbelli, uddyber:

”Vi har en strategi, der er baseret på at producere og udvikle markedets bedste indhold målrettet kvinder. Det sker i en erkendelse af, hvor høj en værdi vores indhold har både i forhold til vores rejseforretning og vores Media Marketingbureauer – men også som en reaktion på den efterspørgsel vi mærker fra læsere både i Norden og uden for vores kernemarkeder. Med Nordic Content Center har vi skabt det helt rigtige fundament for vores redaktører og journalister til effektivt at udgive vores magasiner samtidigt med, at vi uden de store omkostninger kan skabe nye indtægter fra eksisterende indhold gennem nye formater og på tværs af titler.”

Ambitionen er, at Nordic Content Center årligt skal generere en meromsætning på et større tocifret millionbeløb på tværs af Norden samt via globale distributionskanaler og yderligere styrke den nichemagasinstrategi, som Charlotte Riparbelli har udrullet i de seneste år.

”Forbrugerne efterspørger indhold som aldrig før og tilgår i stor stil blogs, YouTube, sociale medier, print- og online medier i jagten på at finde indhold, som har den højeste kvalitet og er mest relevant for lige netop deres individuelle livssituation. Derfor handler det dels om at have en enorm opdateret viden om sine målgrupper, men i særdelshed også om at have en høj faglighed inden for alle kerneområder som f.eks. mode, skønhed, bolig, mad, sundhed, etc. Denne kompetence får vi styrket yderligere gennem det nye indholdscenter, hvor tilføjelsen af nyt indhold styrker grundlaget for vores mindre branduniverser samtidigt med, at vi kan tilbyde en bredere portefølje af platforme og løsninger overfor vores kommercielle samarbejdspartnere.”

For yderligere information kontakt venligst

Kasper Jørgensen
Head of Nordic Content Center, Aller Media A/S
kj@alloverpress.dk
+45 20 80 60 96

Charlotte Riparbelli
Udgiverdirektør, Aller Media A/S
Charlotte.Riparbelli@aller.com
+45 40 34 46 15

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef, Aller Media A/S
Kasper.Kankelborg@aller.com
+45 26 13 57 71