Aller skærper mad-profilen og styrker sundhedsområdet med ny fagredaktion

16.11.2015

Mad_SB

Aller Media fortsætter udviklingen af magasinporteføljen og sammenlægger SPIS BEDRE med magasinet Mad! Samtidig oprettes en helt ny sundhedsfagredaktion, hvor den nye sundhedsredaktør hentes fra konkurrenten Egmont.

Med magasiner som smagogbehag, SPIS BEDRE og Mad! samt Mad & Bolig Gourmet, ISABELLAS og en række trendmagasiner indtager Aller Medias mad og gastronomi-portefølje en markant position på det danske magasinmarked. Aller skærper nu koncernens samlede tilbud inden for madområdet ved at sammenlægge SPIS BEDRE og Mad! Det nye magasin videreføres under titlen SPIS BEDRE og får en årlig udgivelsesfrekvens på 12 numre. Første udgave af det nye SPIS BEDRE udkommer den 25. februar 2016.

”Vi arbejder løbende med at produktudvikle vores magasiner, og vi har et stort fokus på, at de forskellige titler ligger rigtigt i markedet i forhold til hinanden og over for vores læsere og kommercielle samarbejdspartnere. På SPIS BEDRE og Mad! har vi et stort målgruppe- og indholdsmæssigt overlap, og i stedet for at lade de to titler konkurrere mod hinanden, ser vi et større potentiale i at lancere et nyt og bedre SPIS BEDRE, der kombinerer det bedste fra begge blade,” siger Iben Rouw, chefredaktør Mad!, SPIS BEDRE og smagogbehag.

På trods af det store overlap i forhold til indhold og købsmotiv hos læserne er dobbeltdækningen på de to magasiner forholdsvis lav, så det nye SPIS BEDRE bliver en markant titel på det danske magasinmarked.

”Det nye SPIS BEDRE kommer til at spille godt sammen med smagogbehag, hvor vi dyrker den finere madlavning og feinschmeckeri af højeste kaliber. For at komplementere dette får det nye SPIS BEDRE i lighed med Mad! et dedikeret fokus på den gode hverdagsmad, der spreder glæde og trivsel inden for hjemmets fire vægge. Opskrifterne i det nye SPIS BEDRE vil være nemme at gå til og blive præsenteret i et lækkert magasinlook. Samtidig får vi med sammenlægningen frigivet nogle flere ressourcer til både den kommercielle og digitale udvikling. Det er helt i tråd med Allers overordnede strategi om at udgive nichemagasiner med høj kvalitet,” siger Iben Rouw.

Sundhedsagendaen styrkes med ny fagredaktion
Netop ambitionen om en høj faglighed inden for alle kerneområder får også Aller til at etablere en ny sundhedsfagredaktion. Den nye fagredaktion får ansvaret for udgivelsen af magasinet Psykologi, sammen med magasinets nuværende redaktion, og for produktionen af FEMINAs sundhedssider – herunder FEMINA kvindeløbet, yogarejser og andre events omkring sundhed. Et revitaliseret Psykologi med et større fokus på sundhed i forhold til både krop og sjæl udkommer til december. Til at lede den nye sundhedsfagredaktion har Aller hentet Christina Bølling (52 år), som er nuværende sundhedsredaktør på ALT for damerne.

”Christina har mere end 20 års magasinerfaring og har stået bag udviklingen af en række titler og koncepter hos vores konkurrenter. Kombineret med hendes egen personlige interesse for sundhed og uddannelse inden for fysioterapi og coaching er hun den helt rette til at stå i spidsen for vores nye fagredaktion og udvikle vores faglighed inden for sundhed yderligere,” siger Aller Medias magasindirektør Charlotte Riparbelli.

Christina, der starter hos Aller Media den 1. december, får titel af sundhedsfagredaktør, og hun glæder sig til at udvikle og positionere Allers sundhedskoncepter.

”Jeg er et kreativt menneske, der motiveres af at se gode idéer materialisere sig i konkrete produkter. Derfor glæder jeg mig også meget til at starte i mit nye job hos Aller, hvor mine opgaver bliver ligeligt fordelt på daglig magasindrift, events og forretningsudvikling. At jeg endnu engang får lov til at kombinere min personlige interesse for motion, sundhed og psykologi med mit job, gør kun glæden endnu større. Forhåbentligt kommer det også Allers læsere til gode, at jeg kan trække på min egne erfaringer i forhold til sundhedsstoffet,” siger Christina Bølling. 

Om Christina Bølling
Christina Bølling har bl.a. arbejdet som redaktionssekretær, redaktionschef, fagredaktør og chefredaktør hos Egmont Publishing. Hun har været med i konceptudviklingen af GRAVID, VI FORÆLDRE, Gastro, fit living m.fl.. Udover 20 års magasinerfaring har Christina læst fysioterapi og til coach samt forfattet en række bøger inden for sundhed og motion. Siden 2013 har Christina været sundhedsredaktør på ALT for damerne.

For yderligere information kontakt venligst

Charlotte Riparbelli
Magasindirektør, Aller Media A/S
Charlotte.riparbelli@aller.dk
+45 40 34 46 15

Iben Rouw
Chefredaktør, Madfagredaktionen, Mad!, SPIS BEDRE og smagogbehag
iben@magasinetmad.dk
+45 25 47 77 32

Christina Bølling
christina_boelling@yahoo.dk
+45 53 78 79 13

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef, Aller Media
Kasper.Kankelborg@aller.dk
+45 26 13 57 71

Om Aller Media A/S
Aller Media A/S er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med en markedsandel på 71 pct. på ugeblade og 22 pct. på magasiner. I alt læser flere end 2.6 mio. danskere hver måned et af Allers mere end 20 blade og magasiner. Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægterne på de digitale og mobile platforme, og med flere end 1.6 mio. månedlige brugere er Aller nr. 7 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research (tidl. FDIM) står bag.

Aller Media A/S ejer Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa samt aktiemajoriteten i Nilles Rejser. Derudover ejer Aller Media A/S DG Media og Datagraf Communications samt Aller CP, som er et content marketingbureau, hvor også produktionsselskabet Aller Visuals indgår.

I Danmark har Aller ca. 680 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding A/S, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.