Allers læsere bidrager med over 1,4 mio. kr. til den succesfulde Knæk Cancer-kampagne

28.10.2013

TV2s "Knæk Cancer 2013"

1.411.682 kr.  Sådan lyder det præcise beløb, som Aller Media har doneret til Kræftens Bekæmpelse i forbindelse med Knæk Cancer-kampagnen, der i lørdags kulminerede med et rekordstort indsamlingsresultat på små 144 mio. kr.

Den store donation fra Aller Media kom primært i hus via indtægter fra den officielle Knæk Cancer blomst, som var udviklet i samarbejde mellem Kræftens Bekæmpelse, TV 2 og Aller Media. Men også SMS-donationer via Allers ugeblade samt overskud fra shopsalg og auktioner indgår i beløbet sammen med et femcifret kontantbeløb fra Allers egne medarbejdere, der også har støttet indsamlingen. Dertil hjalp chefredaktør på Familie Journal, Anette Kokholm, og chefredaktør på BILLED-BLADET, Annemette Krakau, til i call-centeret under det store indsamlingsshow, der blev sendt direkte på TV 2 den 26. oktober.

Efterspørgslen efter den officielle KNÆKCANCER blomst, som man kunne købe for 20 kr. sammen med Allers otte ugeblade, var så overvældende, at flere læsere desværre gik forgæves efter den udsolgte pin. Aller Media beklager overfor de læsere, der ikke fik mulighed for at købe blomsten, men er samtidig stolte og taknemmelige for det store bidrag, som Allers læsere gav til den succesfulde kampagne.

Læs mere om hvad pengene fra Knæk Cancer 2013 går til her.

Foto: BILLED-BLADET // LARS LAURSEN

Knaek-Cancer_header