Dansk oplevelsesguide er årets mest innovative app

17.01.2014

Danish App Awards

 

Oplevelses-app’en Everplaces har vundet Aller Innovation Award 2013. Prisen blev uddelt i går aftes til Danish App Awards, hvor årets bedste danske apps blev kåret. Bag Everplaces står en kvindelig serieiværksætter.

Everplaces er app’en, som giver dig tips til gode oplevelser netop der, hvor du er, og som husker de steder, du vil tilbage til. Den brugerdrevne rejseguide har nu vundet Aller Medias pris for Danmarks mest innovative app til Danish App Awards, der blev afholdt i aftes i Aller-huset i København.

Med Everplaces kan du gemme noter om dine yndlingssteder, dele tips med venner og få inspiration til nye steder fra andre brugere – alt sammen mens du er på farten. Med andre ord udformer du din egen rejseguide, mens du rejser.

”Everplaces har lagt sig elegant mellem eksisterende tjenester som Pinterest, TripAdvisor, Foursquare og Evernote. At spotte hullet mellem fire så stærke tjenester, og tilmed udfylde det smukt og enkelt, dét er innovation i sin rene form,” siger udviklingschef hos Aller Media, Jan Krog Henningsen, om hvorfor det netop var Everplaces, der løb med Aller Innovation Award, som var en af aftenens hovedpriser.

For Aller Media har det været vigtigt at hædre netop den app, der tænker nyt, rammer et behov og samtidig formår at skabe forretning på baggrund af idéen.

”Med Everplaces har vi fået en flot og intuitiv rejse- og oplevelsesguide, som giver den rejsende det visuelle overblik over steder i verden, man har brug for. Og det er nemt at dele med andre,” siger Jan Krog Henningsen.

Kvindelig serieiværksætter bag rejseapp
Tine Thygesen, kvinden bag Everplaces, har selv arbejdet sig op fra bunden inden for mobil innovation og er særligt stolt af sin app, fordi den præsenterer meget kompleks information for brugeren på en simpel og visuel måde.

”Som iværksætter føler man selv, at man har fundet et koncept, der kan gøre en forskel. Derfor er det fantastisk, når andre også anerkender idéen, efter man har brugt tusindvis af timer på at udvikle den. På en måde er det jo en blåstempling, når en stor og respekteret virksomhed som Aller Media peger på netop os. Det giver en anden credibility ude i markedet. Vigtigst af alt går vi tilbage med et kæmpe skud motivation til at arbejde videre med vores idéer,” siger vinderen Tine Thygesen, adm. direktør og medstifter af Everplaces.

Everplaces bruges i mere end 95 lande verden over, hvor aktive brugere deler deres anbefalinger på det sociale netværk. Idéen til app’en startede med, at teamet bag selv glemte deres idéer til spændende steder i deres egen by og opdagede, at mange andre oplevede samme problem.

Vinderen af Aller Innovation Award blev udvalgt blandt de 69 shortlistede apps på tværs af ti kategorier. Med Aller Innovation Award ønsker Aller Media at skubbe det danske udviklingsmiljø i den rigtige retning og motivere flere talenter til at komme frem med deres mange idéer.

Vinderen blev kåret hos Aller Media, der både var vært og hovedsponsor på Danish App Awards d. 16. januar 2014.

Sidste år gik Aller Innovation Award til spillet Block Struggle for med sit enkle casual-gaming-spil at appellere til en bredere målgruppe.

Du kan hente Everplaces her.
Læs mere om Danish App Awards på http://danishappawards.dk/