Familie Journal, SØNDAG og SE og HØR har stor succes på sociale medier

23.12.2015

Photo: dolphfyn / Alamy ©

Filip Wallberg, lektor ved Syddansk Universitet, har lavet en opgørelse over, hvilke opslag fra danske mediehuse, der har opnået flest interaktioner på Facebook i løbet af det forgangne år.

Både Familie Journal, SØNDAG og Se og Hør er repræsenteret på den flotte liste, hvor SØNDAG og Se og Hør topper listen i hhv. uge 24 og uge 49, mens Familie Journal topper listen hele fem gange: Uge 2, uge 6, uge 26, uge 42 og uge 44.

På både alle tre blade er man stolte over at kunne positionere sig så flot foran både nyheds- og virale medier. Opslagene er så fængende, at læserene deler opslagene med stor entusiasme – hele 82.821 delinger er det samlet blevet til over de syv opslag.

Opslaget fra Se og Hør, er en underholdende video af en munter ko, som bliver striglet af en maskine, der mest henleder tankerne til den proces, som foregår i en bilvask. Opslaget fra SØNDAG er en teaser til et interview med 98-årige Lise Nørgaard, der fortæller om livet tæt på de 100. Fra Familie Journal er der hovedsageligt tale om opslag i form af succeshistorier, som taler direkte til følelserne, men også budskaber om at huske familien og at værdsætte bedsteforældrene, er på listen.

Interaktioner måles på ’syntes godt om’-tilkendegivelser, kommentarer og antal af delinger et opslag opnår.

Se alle opslagene herunder:

Familie Journal uge 2

Familie Journal uge 6

SØNDAG uge 24​

Familie Journal uge 26

Familie Journal uge 44

Se og Hør uge 49​

Hele opgørelsen kan findes her:

Året der gik for medier på Facebook – uge for uge i 2015​​