Aller Media støtter igen Knæk Cancer-kampagnen

20.10.2014

Udklip

For andet år i træk er Aller Media samarbejdspartner på Knæk Cancer-kampagnen for at støtte op om Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte. Derfor kan Aller Medias to millioner læsere købe den officielle Knæk Cancer-blomst der, hvor de køber deres ugeblad. Kampagnen startede i uge 42, men Knæk Cancer-blomsten kan også købes i uge 43 for 20 kr.  Overskuddet går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelses Knæk Cancer-kampagne.

Knæk Cancer-blomsten er udviklet i samarbejde mellem Kræftens Bekæmpelse og TV 2 og vil blandt andet blive båret af de otte værter, der skal stå i spidsen for TV2’s store indsamlingsshow lørdag den 25. oktober. Foruden de to ambassadører, Cecilie Frøkjær og Mikkel Beha Erichsen, er det Morten Resen, Cecilie Beck, Natasja Crone, Hans Pilgaard, Morten Ankerdal og Divya Das. Derudover vil Lasse Rimmer stå for call centeret.

Sidste år støttede Aller Media med 1.4 millioner kroner fra blomstersalget hos forhandlere og blandt medarbejdere.  I år håber Aller Media at komme endnu højere op, da mediehuset også samarbejder med Lauritz.com om at bortauktionere effekter på deres site. Lauritz.com donerer både køber- og sælgersalær, og hele beløbet går derfor ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.

Salget af Knæk Cancer-blomsten startede allerede i sidste uge, hvor også værterne på både Go’ morgen og Go’ aften Danmark alle bar blomsten. Dog er uge 43 den officielle Knæk Cancer-uge, og for første gang vil TV 2’s Knæk Cancer-bus tage rundt i landet, hvor interesserede blandt andet kan få lavet et sundhedstjek samt høre om forebyggelse af kræft.

Om samarbejdet med Knæk Cancer
I uge 43 kan du købe den originale Knæk Cancer-blomsten der, hvor du køber dit ugeblad. Knæk Cancer-blomsten koster 20 kr. og sælges uden avance for hverken Aller Media eller de mere end 3.000 forretninger, supermarkeder og kiosker, der forhandler Knæk Cancer-blomsten landet over.