Komplimenter giver nyt skønhedssite en flyvende start

11.11.2016

skoen_filmkampagne_2

Hvornår har du sidst givet eller modtaget et kompliment? Det er omdrejningspunktet for #skøntsagt-kampagnen, der skal tiltrække brugere til et nyt skønhedssite målrettet Matas-kunder. Kampagnevideoen sætter fokus på, at alle kvinder er skønne og fortjener at blive rost jævnligt, og med flere end 700.000 visninger er den gået viralt.

Relevant og værdiskabende kundekommunikation prioriteres højt hos Matas. Derfor samarbejder Matas med content marketing-bureauet AllerCP om udviklingen af kædens branding- og content marketing-indsatser. Nyeste initiativ som et resultat af dette samarbejde er lanceringen af AllerCPs nye skønhedssite, mitskøn.dk, der i et indbydende univers tilbyder inspiration til alle danske kvinder.

”Vi har i mere end 10 år haft rigtig stor succes med vores instore-magasin SKØN i Matas, der er Danmarks største skønhedsmagasin med flere end 200.000 månedlige læsere og et oplag på 100.000 eksemplarer. I magasinet kombinerer vi AllerCPs store viden om kvinder og kompetencer inden for skønhed med Matas’ høje faglighed og relevante produkter. Som en del af Matas’ omnichannel-strategi og for at supplere den stærke tilstedeværelse SKØN har på print, udviklede vi mitSkøn.dk, så vi kan møde de skønhedsinteresserede på alle platforme, hvor de har tid og lyst,” fortæller AllerCPs direktør Heidi Lundehøj.

Positivt budskab går viralt
For at gøre opmærksom på det nye skønhedssite har AllerCP udviklet kampagnen #skøntsagt, der med sit positive og livsbekræftende tema har vundet danskernes hjerter. Kampagnevideoen er på kun tre uger blevet delt næsten 2.000 gange og vist mere end 700.000 gange på Facebook med et samlet reach på flere end 900.000 brugere. I videoen giver kvinder komplimenter til fremmede kvinder på gaden og viser den helt umiddelbare og spontane glæde, dette afføder hos modtageren.

”Facebook kan være en virkelig omkostningseffektiv kanal til at få spredt sit budskab. Faktisk viste det sig at SKØNs egen facebook kanal var den aller mest effektive, fordi vi kender vores kunder godt, og brugte kanalen kreativt. Ideen til kampagnevideoen opstod på baggrund af en undersøgelse blandt Club Matas-medlemmer, der viste, at 20 procent af de danske kvinder ikke har modtaget et kompliment fra en anden kvinde i over en måned. Det vendte vi til et positivt budskab, hvor vi samtidigt kunne kommunikere nogle af de kerneværdier, som både SKØN og MATAS repræsenterer.” siger Heidi Lundehøj.

#skønsagt-kampagnens effekt på Facebook pr. 10. november 2016

  • Visninger på SKØNs Facebook-side: 721.000
  • Samlet reach: 913.066
  • Organisk reach: 320.856
  • Reaktioner (likes, hjerter, osv.): 446
  • Delinger: 880

Konklusioner af undersøgelsen blandt 1.247 Club Matas-medlemmer

  • 20 procent af de adspurgte kvinder er ikke blevet rost af en anden kvinde i over en måned
  • 79,9 procent af de adspurgte kvinder siger, det betyder meget eller rigtigt meget for dem at modtage et kompliment fra en, de kender godt
  • 53,5 procent siger, det betyder meget eller rigtigt meget for dem at modtage et kompliment fra
  • en, de ikke kender godt
  • 84,9 procent føler øget glæde og overskud, når de MODTAGER et kompliment fra en anden kvinde
  • 79,1 procent føler øget glæde og overskud, når de GIVER et kompliment til en anden kvinde

Om magasinet SKØN

  • SKØN udgives i tæt samarbejde med AllerCP, som er ansvarshavende udgiver
  • SKØN udkommer i 100.000 eksemplarer hver måned
  • SKØN har 205.000 læsere om måneden og er dermed Danmarks største skønhedsmagasin
  • Magasinet udkommer 2. torsdag i hver måned i Matas’ 287 butikker samt i StyleBox
  • Magasinet SKØN kan også læses online på clubmatas.dk

For yderligere information kontakt venligst

Heidi Lundehøj
Direktør, AllerCP
hl@allercp.dk
+45 23 30 04 12

www.allercp.dk