Kreativ chef Niels E. Nielsen

“For at overleve i fremtidens mediemarked er det vigtigt, at produkterne adskiller sig visuelt, og her er kun det bedste godt nok for mig”


Navn: 
Niels Erik Nielsen
Titel: Kreativ chef
ArbejdsområdeHar ansvaret for det visuelle grafiske udtryk og produktionen af produkterne

  • BILLED-BLADET
  • Magasinet Royal
  • 7 TV-dage
  • Aller Medias tv-blade

Ansvarlig for grafiske og andre redaktionelle medarbejdere.

Mine arbejdsopgaver ser typisk sådan ud:

  • Udvikling af eksisterende brands og nye produkter
  • Udvikling og produktion af tværredaktionelle markedsføringskampagner
  • Ledelse, coaching og udvikling af grafiske medarbejdere (AD’ere)
  • Udvikling af nye idéer og forretningsområder (Aller Medias Innovation Board)
  • Layout og design af ugeblade og markedsføringsaktiviteter

Hvordan gør dine kompetencer Aller stærkere?
Stor lyst til at se ting i et nyt lys: Uanset om vi har med eksisterende eller helt nye produkter at gøre, så er det nødvendigt at kunne se abstrakt på dem for at følge med og udvikle i takt med den omgivende verden, og her er jeg stærk.

Stor lyst til fælles løsninger og samarbejde: Samarbejde er vejen frem – samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, redaktionerne imellem, afdelingerne imellem, forskellige faggrupper imellem og for medarbejder inden for samme fagområde, og det er jeg meget fokuseret på at være med til at udvide.
Det handler om målgrupper – ikke mig: I mit arbejde på Aller Media handler design og grafik om andre mennesker – tilfredsstille specifikke målgrupper og ramme deres følelser og præferencer – og det er jeg god til.
Det skal være unikt: For at overleve i fremtidens mediemarked er det vigtigt, at produkterne adskiller sig visuelt, og her er kun det bedste godt nok for mig.

Hvorfor valgte du Aller/BILLED-BLADET som arbejdsplads?
Stor professionalisme i organisationen, dejlige farverige og engagerede kolleger og store muligheder for personlig udvikling … og jeg er på ingen punkter blevet skuffet.