Ny chefredaktør for Modemagasinet IN

05.01.2016

SHG20B7357[1]

Stærk strateg med bred ledererfaring inden for kvalitetsmagasiner, digitale medier og kommercielle samarbejder samt en unik sans for nye trends og tendenser inden for det moderne kvindeliv. Det er profilen på Anne Axholm, der fra årsskiftet er tiltrådt som ny chefredaktør for Modemagasinet IN.

46-årige Anne Axholm har tidligere grundlagt og været redaktør for magasinet Pleasure på dagbladet Børsen, arbejdet som kommunikationsansvarlig i modebranchen og senest været selvstændig med eget PR–firma, hvor hun har samarbejdet med landets største mediebureauer om native marketing og digitale PR-løsninger for en række internationale og nationale livstilsbrands.

Ifølge Aller Medias magasindirektør Charlotte Riparbelli skal Anne Axholm som ny chefredaktør for IN styrke og videreudvikle magasinets brand og position hos læsere og annoncører – særligt på de digitale platforme.

“Med Anne Axholm får vi en alsidig chefredaktør med solid magasin- og livsstilserfaring, der er ekspert i at udvikle kvalitetsindhold til købestærke målgrupper samt skabe innovative samarbejder med annoncører og andre kommercielle partnere. Sammen vil vi sikre, at IN fortsat udvikler sig på print og digitalt og bliver den foretrukne destination for kvinder, der går lige så selvfølgeligt op i sit udseende som i den verden, hun lever i,” siger Charlotte Riparbelli.

Anne Axholm glæder sig til at fortsætte INs positive udvikling og gøre magasinet endnu stærkere i samarbejde med både redaktionen og de kommercielle afdelinger i Aller Media.

“Modemagasinet IN har en unik position i den danske magasinverden og et potentiale til at fylde endnu mere. Moderne, veluddannede kvinder interesserer sig både for mode, skønhed og selvfordybelse – for deres karriere, og hvad der sker i verden. Kort sagt er IN både en afspejling af og en inspiration til det moderne kvindeliv og målrettet kvinder, der har ressourcerne til at realisere deres drømme,” fortæller den nye chefredaktør.

Anne Axholm glæder sig særligt til at skabe synergi og øget integration mellem Modemagasinet IN på print og magasinets digitale tilstedeværelse.

“Et magasin som IN er født på print, og det er fortsat hjertet og kernen for læserne og brandet, men vi vil fremover styrke vores indsats på web og på de sociale medier. Det er på de digitale platforme, at vores læsere på daglig basis henter inspiration og får nyheder inden for mode og skønhed – det gode liv. Det er her, kvinder i endnu højere grad kan blive engageret og være en del af et særligt IN–fællesskab, som vi sammen skaber,” siger Anne Axholm.

Modemagasinet IN har et månedligt læsertal på 120.000 (Gallup Index Danmark, 2.+3. kvt. 2015).

Om Anne Axholm
2010-2015: Selvstændig, Axholm & Co
2009-2010: Kommunikationschef, Dansk Mode & Textil
2008-2009: Seniorrådgiver, A.P. Møller-Mærsk
2000-2008: Kultur- og livsstilsredaktør, journalist, Dagbladet Børsen
1999-2000: Kommunikationsrådgiver, Det Konservative Folkeparti
1999: Cand.comm. i strategisk politisk kommunikation, RUC.

For yderligere information kontakt venligst

Anne Axholm
Chefredaktør, IN
Anne.Axholm@in.dk
+45 29 21 49 64

Charlotte Riparbelli
Magasindirektør, Aller Media
Charlotte.Riparbelli@aller.dk
 +45 40 34 46 15

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef, Aller Media
Kasper.Kankelborg@aller.dk
+45 26 13 57 71