Nyt intelligent madunivers sætter brugeren i centrum

14.06.2018


Foto: Betina Hastoft

Veganer, glutenallergiker, laktoseintolerant eller blot på jagt efter en god opskrift til at undgå madspild med resterne søndag aften? I dag lancerer Aller Media det nye interaktive madunivers, Spisbedre.dk, der med over 3.000 opskrifter, udspecificerede ingredienslister og unik dybdetagging bliver et uundværligt køkkenværktøj.

Måltidet er stadig samlingspunkt og en vigtig brik i ”det gode liv” i de danske husstande. Faktisk spiser 85% af husstande i Danmark sammen mindst fem gange om ugen. Og det stiller store krav, ikke blot til kreativiteten i køkkenet, men også til diverse hensyn til allergier, intolerancer og særlige kostpræferencer. For vores madvaner har ændret sig, og vi stiller høje krav til måltidet. Både i forhold til nydelse og smag, men også til f.eks. økologi, e-numre, dyrevelfærd og individuelle kostplaner – kort sagt, hvad vi og vores børn spiser.

Den 14. juni lancerer Aller Media det nye SPIS BEDRE madunivers. Her har man samlet over 3000 opskrifter med udførlige og dybdetaggede ingredienslister, der giver forbrugeren nye, intelligente muligheder for at tilpasse og skræddersy måltidet til individuelle behov, diæter og madtrends og hjælpe til at gøre hverdagen lettere.

– At spise sammen har stadig en vigtig social funktion. Og vi ved, at vi danskere elsker at invitere gæster eller samle familien omkring måltidet. Men vi ved også, at tiden er knap, og at mange følger bestemte kostretninger i disse tider, mens andre har allergier, som gør det svært at samles om maden, siger Iben Rouw, chefredaktør for SPIS BEDRE, og fortsætter:

– Alt det har vi taget højde for på spisbedre.dk. Her skræddersyr man let efter, om man f.eks. er vegetar, har allergier eller særlige kostpræferencer. Der er også udregnet næringsoplysninger og kalorietal på alle opskrifterne. På den måde gør vi det lettere at finde frem til en opskrift, der tilgodeser alles behov, så man fortsat kan samles om ét fælles måltid uden et væld af individuelle tilpasninger.

Besøg spisbedre.dk her

Og det er ikke alene en fordel for forbrugeren, som sparer tid og kan samle familie og venner om et fælles måltid. Det nye Spisbedre.dk bringer som medie og et aktivt værktøj også helt nye og attraktive annonceringsmuligheder. Og her ser Charlotte Riparbelli, udgiverdirektør i Aller Media, et stort potentiale.

– Det her er jo på ingen måder ”bare et nyt mad-opslagsværk”. Spisbedre.dk er et unikt og gennemarbejdet værktøj, som sikrer topkvalitet til forbrugeren, men også til annoncørerne, der får nye muligheder for at aktivere deres produkter i forbindelse med nøje udvalgte opskrifter og madinspiration. Derudover er Spisbedre.dk i direkte forlængelse af Aller Medias overordnede strategi og målsætning om at bidrage til bedre liv for vores læsere og brugere, siger Charlotte Riparbelli og pointerer:

– Mad er jo ikke længere bare mad. Det er noget, vi identificerer os selv, vores livsstil og vores værdier med. Og det er selvfølgelig interessant for vores mange samarbejdspartnere, der ønsker at matche sig med de trends, livsstile og tendenser, som er blandt vores mange brugere og læsere. Og her er Spisbedre.dk helt unikt.

Om Spisbedre.dk

  • Spisbedre.dk går i luften den 14. juni.
  • Sitet er bygget op om en unik og gennemarbejdet database på over 3.000 opskrifter og med endnu flere på vej.
  • Universet giver den enkelte mulighed for at finde netop sine yndlingsopskrifter og tilpasse og gemme dem i sin helt egen, personaliserede kogebog.
  • Spisbedre.dk er opbygget af dybdetagget data, der giver en intelligent struktur, som f.eks. muliggør tilpasning efter individuelle allergier, intolerancer, kostpræferencer, ønsket kalorieindtag og andre særlige ønsker og krav til kost.
  • Opskrifterne på Spisbedre.dk kan skaleres op og ned, så de matcher præcis det antal personer, man gerne vil lave mad til.

www.aller.dk

Kontaktinformation

Magnus Hviid
Kommunikationschef, Aller Media A/S
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85