Aller Media A/S

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og 22 % på magasiner, og flere end 2,6 millioner danskere læser hver måned et af vores blade eller magasiner. Vi er et moderne innovativt mediehus, som ligger på Havneholmen i København.

Med vores store udvalg af ugeblade  følger en stor del af Danmarks befolkning hver uge med i BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme, SØNDAG, 7 TVdage og FEMINA. Med vores mange magasiner inspirerer og underholder vi primært kvinder, unge og børn med mode, sundhed, livsstil, bolig, mad mv. Alle vores ugeblade og magasiner har hjemmesider og Facebook profiler, hvor du blandt andet kan læse artikler, blogge, deltage i konkurrencer og i det hele taget følge med i nyt fra redaktionerne.

Sideløbende med vores udvikling af vores kerneforretning, som er vores printmedier, udvikler Aller Media sine produkter og brands tilpasset nye medieplatforme for at møde læserne på nettet og mobilen. Det var også Aller, der var de første til at have alle sine ugeblade og magasiner tilgængelige på iPad og iPhone, hvor alle abonnenter har fri adgang til de elektroniske versioner. Senest lancerede vi i sommers pling, som er en ’streamingtjeneste’ for magasiner, hvor man for et fast lavt månedligt abonnement har ubegrænset adgang til alle vores magasiner samt ugebladene FEMINA og SE og HØR.

Med flere end 1.6 mio. månedlige brugere er Aller nr. 7 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research (tidl. FDIM) står bag.

Allers SAFARI strategi
Aller har de sidste 10 år været igennem en enorm udvikling og vores vision er at vinde kampen om vores læseres og kunders tid og blive en endnu større og vigtigere del af deres liv.

I 2012 lancerede vi en ny strategi – SAFARI strategien. Det er en ambitiøs strategi, der skal sikre, at vi fortsat varetager en økonomisk forsvarlig kerneforretning, at vi fornyer alle dele af vores forretning samtidig med, at vi identificerer og investerer i helt nye forretninger. Som et led i SAFARI-strategien ejer Aller Media A/S i dag Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa samt aktiemajoriteten i Nilles Rejser. Derudover ejer Aller også DG Media og Datagraf Communications samt Aller CP, som er et content marketingbureau, hvor også produktionsselskabet Aller Visuals indgår.

SAFARI strategien er en slagkraftig strategi, der skal gøre os stærkere og større i fremtiden. Den skal ikke blot sikre, at vi overlever, men at vi kan ’gå på vandet’. Vores mål er nemlig, at Aller i fremtiden er en endnu mere attraktiv virksomhed, end det var tilfældet i går og er tilfældet i dag.

Fra 1873 til i dag

Vi bruger en del tid og ressourcer på innovation, og det er fordi, vi har brug for at undersøge, hvor vores nye forretningsområder skal komme fra. Derfor er mange medarbejdere involveret i at arbejde med innovation. Og det er vores evne til at tænke nyt og være innovative, der er forudsætningen for, at vi lever op til vores vision om vores mål.
Carl og Laura Aller stiftede Aller i 1873 og udgav det første nummer af Nordisk Mønster Tidende. Det vi i dag kender som  Femina. Det første nummer af ugebladet Familie Journal kom på gaden i 1877.

Aller er en del af Aller Holding A/S, der er moderselskab for mediekoncernen i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Læs mere om Aller Holding A/S her. Læs Aller koncernens Code of Conduct her.

Organisationen
Se vores organisationsdiagram og læs mere om ledelsen i Aller Media A/S eller mød nogle af vores medarbejdere her.