SE og HØR fejrede fødselsdag med markant oplagsstigning

07.10.2015

SH-logo

Ugebladet SE og HØR fejrede 75 års jubilæum med særnummer og en oplagsstigning på 35.000 flere solgte blade. Fremrykning af udgivelsesdagen og en særlig jubilæumspris tiltrak ekstra mange kunder i biksen.

Ugebladsmarkedet er en uforudsigelig størrelse. Det samme kan man sige om Danmarks førende blad inden for kulørt og afslørende journalistik – SE og HØR. Ugebladet markerede i sidste uge sin 75-års fødselsdag ved at udkomme om onsdagen og så endda til en særpris på under 25 kroner. Både fremrykning af udgivelsesdag og prisnedsættelse er tiltag, som sjældent er set på ugebladsmarkedet. Og det var en fest, som de danske ugebladskunder kunne lide.

“Det har været den bedste 75 års fødselsdag, jeg har holdt nogensinde. Og hvis gæsterne er lige så tilfredse, som de var mange, så er jeg en meget stolt chefredaktør,” siger chefredaktør på SE og HØR Niels Pinborg.

“Næsten 35.000 flere kunder købte vores blad. Og det er altså ikke hverdagskost at opleve sådan en stigning,” siger han.

Nye tiltag slår positivt igennem
Oplagsfesten er dog ikke en, som Niels Pinborg mener er permanent, men han nægter at underspille de positive takter, der kan aflæses på salget.

“Oplagstallene fra sidste uge viser, at markedet ikke er generisk, og at der er mange, der gerne vil have kulørt underholdning af høj kvalitet. Det giver os yderligere motivation til at levere skarpe og velvinklede historier og fortsætte oprustningen på alle vores platforme,” siger Niels Pinborg.

Fejringen af SE og HØR sker nemlig i et efterår, hvor der for alvor er sat skub på udviklingen på det gamle ugeblad. Dels har man lanceret forskellige universer under sh.dk som f.eks. realitv.dk og HLLWD.dk, dels har man styrket journalistikken ved at ansætte en ny og særdeles erfaren nyhedschef fra Ekstra Bladet.

“Og der kommer nye digitale initiativer inden for få uger, der vil sætte SE og HØR på landkortet som innovative og fremtidsorienteret. Vi skal nok snart give lyd igen,” siger Niels Pinborg, der også er på udkig efter en social media manager til bladet.

For yderligere information kontakt venligst

Niels Pinborg
Chefredaktør SE og HØR
pinborg@sh.dk
+45 50 76 14 44

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef Aller Media A/S
kasper.kankelborg@aller.dk
+45 26 13 57 71