Tre nye direktører hos Aller Media

22.08.2017

Fra venstre: Andreas Hansen, Annette Bach, Betina Strøm Rohde

Andreas Hansen (42 år) og Annette Bach (39 år) er ansat som henholdsvis udviklingsdirektør i Aller Media A/S og som adm. direktør for det Aller-ejede Datagraf Communications A/S. Andreas kommer fra en stilling som Managing Director for marketingbureauet MKTG, et bureau i Dentsu Aegis Network-koncernen, mens Annette er hentet fra en stilling som adm. direktør for MediaCom i Aarhus. Samtidigt udnævnes Betina Strøm Rohde (46 år) til direktør for content marketingbureauet, AllerCP.

Aller Media A/S udvider det øverste ledelseslag med en nyoprettet stilling som udviklingsdirektør for at øge det digitale fokus og styrke forretningsudviklingen på tværs af koncernens forretningsområder. Til at varetage stillingen har Aller Media hentet Andreas Hansen, der er Managing Director for MKTG i Danmark og overordnet ansvarlig for MKTG-brandet i Norden. Hos Aller får Andreas udover ansvaret for forretningsudvikling også ansvaret for de Aller-ejede bureauer AllerCP og Datagraf Communications, Aller Medias Eventafdeling samt Aller Analytics, der er en fælles betegnelse for Aller Medias afdeling for data, analyse og indsigt.

”Med de kommercielle og indholdsmæssige muligheder teknologien og udviklingen på mediemarkedet løbende åbner for, ser jeg et stort potentiale i at styrke vores udviklingsfokus med en dedikeret direktør, der kan arbejde på tværs af alle platforme, forretningsområder og kundesegmenter. Andreas kommer fra en af verdens største bureaukæder og har solid erfaring inden for medier, underholdning, kampagner og digitale platforme. Kombineret med hans kommercielle indstilling, strategiske forståelse og målgruppeindsigt er han den helt rigtige profil til at lede vores udviklingsarbejde fremadrettet,” siger Aller Medias adm. direktør Lars Sander Matjeka.

Andreas Hansen har gennem hele sin karriere arbejdet med indhold, medier, underholdning, kreativitet og forretningsudvikling, og hos Aller får han mulighed for at arbejde med alle disse komponenter på samme tid og sted.

”Det er et stort privilegium at få lov til at sætte mit præg på den udvikling, som Aller allerede er på. Der er uendelig mange muligheder for Aller som indholdsleverandør til danskerne, såvel online som offline, og den vækst der kan skabes på det fundament er uden grænser. At arbejde dagligt med udviklingen af produkter og services, som rører så mange danskere på så mange forskellige tidspunkter igennem dagen og ikke mindst livet er en unik mulighed. En mulighed jeg går til med ydmyghed, men som jeg naturligvis er stolt over at blive tilbudt,” siger Andreas Hansen.

Andreas Hansen tiltræder den 4. september.

www.aller.dk

Om Andreas Hansen

Erhvervserfaring
2016 – 2017     Managing Director MKTG, Dentsu Aegis Network
2014 – 2016     Managing Director-stillinger hos Dentsu Aegis Network (MKTG, isobar, Posterscope)
2013 – 2014     Group Commercial Director, Tinkoffsport A/S – Tinkoff Saxo
2012 – 2013     Client Service Director, Hjaltelin, Stahl & Co
2010 – 2012     CCO, J. Walter Thompson Copenhagen
2009 – 2010     Director, Brandhouse
2006 – 2009     Marketing Manager, Nordisk Film Interactive / PlayStation

Uddannelse
HD afsætning, Copenhagen Business School
Markedsføringsøkonom, Aarhus Handelsskole
Digital Transformation, Hyper Island

Bureaukvinde tager over efter Aller Medias adm. direktør

Da Lars Sander Matjeka i foråret overtog posten som adm. direktør for Aller Media A/S, efterlod det en tom stol hos Datagraf Communications A/S, der er et af Allers bureauer og en del af AHEAD Group – Allers nordiske bureaunetværk. Afløseren er nu fundet i Annette Bach, der kommer fra en stilling som adm. direktør for mediebureauet MediaCom i Aarhus og en del af MediaComs samlede danske ledelse.

Med flere end 60 medarbejdere i Aarhus og København er Datagraf Communications et af landets største marketing- og kommunikationsbureauer, og en af Annettes vigtigste opgaver bliver at skabe yderligere vækst i bureauet og sikre, at Datagraf vinder flere opgaver inden for strategi, medlemskommunikation og content marketing.

”Annette Bach er bureaukvinde ind til benet og en stærk leder, der forstår kundernes udfordringer på et højt strategisk niveau, samtidigt som hun operationelt ikke er bange for at tage teten. Med Annette i spidsen vil Datagraf Communications få styrket sin position i markedet, og eksisterende som nye kunder vil nyde godt af Annettes mangeårige erfaring med at udvikle effektive digitale løsninger og kampagner for nogle af landets største forbrugerbrands,” siger Lars Sander Matjeka.

Annette Bach, der får base på Datagrafs Aarhus-afdeling, ser frem til de nye udfordringer hos Aller Media og til at bidrage til Datagraf Communications fortsatte udvikling.

“Jeg glæder mig meget til at stå i spidsen for Datagraf Communications og dermed få ansvaret for at sikre at bureauet også i fremtiden er relevant og skaber værdi for vores kunder. Jeg kommer fra en branche, der har gennemgået en stor transformation de seneste år, og det er et enormt privilegium at få lov til at lede og udvikle Datagraf Communications, der bygger på et solidt fundament og har store vækst- og udviklingsmuligheder,” siger Annette Bach.

Annette Bach tiltræder den 14. september.

www.datagraf.dk

Om Annette Bach

Erhvervserfaring
2015 – 2017     Managing Director, MediaCom Aarhus
2005 – 2015    Forskellige lederstillinger hos Mediacom
2004 – 2005     Account Executive, MEC London

Uddannelse
MA Kommunikation og Markedsføring, Aarhus School of Business

Ny direktør for AllerCP

Betina Strøm Rohde (46 år) er pr. 1. oktober 2017 udnævnt til direktør for content marketingbureauet AllerCP, der ligeledes indgår i Allers nordiske bureaunetværk, Ahead Group. Betina Strøm Rohde kommer fra en stilling som kontaktdirektør og konstitueret direktør samme sted og har tidligere blandt andet været CMO hos Telenor for CBB Mobil, samt kontaktchef og rådgiver hos en række danske bureauer og konsulenthuse.

”Som kontaktdirektør og senest som konstitueret direktør for AllerCP har Betina vist sig som en stærk leder, der har arbejdet fokuseret på at udvikle bureauets kundeportefølje. F.eks. er det lykkedes Betina at udvide samarbejdet med SEAS-NVE, Nordea og Silvan, samtidigt som hun med stor succes har tiltrukket nye kunder som bl.a. Quooker og Pillivuyt. Med Betinas mangeårige erfaring fra bureau og fra kundesiden, hvor hun både har arbejdet på et højt strategisk plan og har haft fingrene helt nede i mulden, er hun den helt rigtige til at stå i spidsen for AllerCP i fremtiden,” siger Lars Sander Matjeka.

Betina Strøm Rohde glæder sig til at fortsætte udviklingen af AllerCP og ser content marketing som en essentiel del af virksomhedernes samlede marketingindsatser i fremtiden.

”Indhold af høj kvalitet udgør en mere vital del af den samlede marketingindsats, og flere og flere virksomheder begynder at agere som mediehuse for at koble content til salg på bundlinjen. Med mere end 140 års historiefortælling fra Aller huset i ryggen, og som pionerer inden for content marketing på alle platforme, står AllerCP på en meget stærk platform, der matcher virksomhedernes behov lige nu,” siger Betina Strøm Rohde. 

www.allercp.dk

Om Betina Strøm Rohde

Erhvervserfaring
2015 – 2017     Kontaktdirektør, AllerCP
2012 – 2015     Partner, Connected A/S
2009 – 2012     CMO, Telenor for CBB Mobil
2008 – 2009     Kontaktchef, Envision

Uddannelse
Cand. mag Kommunikation, Aalborg Universitet
MA Cultural science, Humboldt-Universität zu Berlin

For yderligere information

Andreas Hansen
Udviklingsdirektør Aller Media A/S, pr. 4. september 2017
+45 28 11 39 41

Annette Bach
Adm. direktør Datagraf Communications, pr. 14. september 2017
+45 51 44 06 51

Betina Strøm Rohde
Direktør, AllerCP, pr. 1. oktober 2017
+45 60 60 33 00
bst@allercp.dk

Kasper Kankelborg
Kommunikationschef Aller Media A/S
Kasper.Kankelborg@aller.com
+45 26 13 57 71