Ude og Hjemme turnerer landet rundt i ny markedsføringskampagne

26.03.2015

Ude og Hjemme Hos Dig_Logo

Fra april kan danskerne møde Ude og Hjemme, når ugebladet henover 14 uger besøger 72 byer rundt i hele landet i en specialdesignet bus. Danmarksturnéen er omdrejningspunktet i kampagnen ”Ude og Hjemme Hos Dig”, der er udviklet i samarbejde med Kvickly.

I et presset mediemarked er det vigtigt at turde gå nye veje. Det gør ugebladet Ude og Hjemme nu med en storstilet markedsføringskampagne med navnet ”Ude og Hjemme Hos Dig”, hvor en specialdesignet dobbeltdækkerbus besøger 72 byer i hele Danmark på 14 uger.

”Vores målgruppe bevæger sig i stigende grad væk fra print og hen imod det digitale, hvilket vi selvfølgelig er nødt til at imødekomme. Det arbejde er vi allerede i fuld gang med, og vi oplever hele tiden øget trafik på vores Facebook-side og vores website. Særligt Mama.dk som vi overtog sidste efterår har oplevet stor fremgang og er generelt en succeshistorie. På trods af den digitale udvikling er det dog stadig utrolig vigtigt for os at holde fast i den nære relation til vores læsere,” siger Kaj Elgaard, chefredaktør på Ude og Hjemme.

Ude og Hjemme er et moderne familieugeblad, og læsernes aldersfordeling viser, at Ude og Hjemme er børnefamiliernes og dermed de yngre kvinders foretrukne ugeblad. Hver uge bringer ugebladet vedkommende artikler om store og små begivenheder i andre familier, der giver stof til eftertanke. Med ’Ude og Hjemme Hos Dig’ ønsker ugebladet at møde læserne, hvor de er. Kaj Elgaard fortsætter:

”Vores læsere betyder rigtig meget for os, og vi sætter stor pris på de mange gode samtaler, vi har med dem. De er omdrejningspunktet for vores blad, men vi vil gerne have en endnu mere personlig dialog med dem og lære dem endnu bedre at kende. For os er det vigtigt at være tæt på vores læsere og møde dem der, hvor de er, og det er det, vi håber at opnå med ’Ude og Hjemme Hos Dig.’”

Det er første gang, at et ugeblad laver en kampagne som denne, og Kaj Elgaard lægger ikke skjul på, at man glæder sig til at se, hvordan læserne tager imod Ude og Hjemme på turen rundt i landet.

”Der er lagt mange kræfter i denne kampagne, og vi glæder os rigtig meget til vores Danmarksturné. Af den grund håber vi naturligvis, at læserne og andre interesserede har lyst til kigge forbi deres lokale Kvickly til en hyggelig snak,” fortæller han.

”Ude og Hjemme Hos Dig” er udviklet i samarbejde med Kvickly, og når Ude og Hjemmes oplevelsesbus turnerer fra Nordjylland til Bornholm, parkerer den specialdesignede bus foran en af Kvicklys mange butikker. Her vil man blandt andet kunne møde Slankeklubben.dk og Mama.dk samt få en hyggelig snak i et cafe-område. Derudover vil en kendt kunstner spille fra Ude og Hjemme-scenen, hvor også vinderne af dagens konkurrencer vil blive afsløret. Samtidig vil en håndfuld af Ude og Hjemmes kendte skribenter også tage med rundt i landet. Første stop på turen er Hjørring, hvor kampagnen skydes i gang tirsdag den 7. april.

 

Kontaktoplysninger

Kaj Elgaard
Chefredaktør, Ude og Hjemme
E-mail: kaj.elgaard@udeoghjemme.dk
Mobil: 25 43 01 46

Kathrine Kirkeby Thomsen
Pressekontakt, Aller Media A/S
E-mail: kathrine.thomsen@aller.dk
Mobil: 60 66 10 42