Aller Media skal vækste gennem investering i nyt eventbureau

ALIVE stod bag Årets Rambuk 2019, der i år blev afholdt i Aller Huset på Havneholmen i København.

Som en del af Aller Medias nye vækststrategi investerer medievirksomheden nu målrettet i eventbranchen, hvor det nyoprettede selskab ALIVE A/S skal skabe vækst og nye indtjeningsstrømme inden for eventområdet.

Aller Media præsenterede i slutningen af september en ny vækststrategi, der skal bidrage til at løfte både top- og bundlinje i medievirksomheden. I forbindelse med den har Aller Media investeret målrettet i først contentbureauet OTW og nu i det nyetablerede og selvstændige eventbureau ALIVE A/S, hvor man ved at udskille eventforretningen skal løfte den store erfaring og kompetence inden for eventområdet yderligere.

ALIVE er skabt på et strategisk grundlag og grundigt forarbejde, hvor man med Jesper Hartley, adm. direktør i ALIVE, i spidsen har sat et potent hold med stærke kompetencer, der skal skabe nye standarder i branchen med fokus på store, eksterne special events, corporate events samt marketing events for egne brands og eksterne kunder.

- Ved at etablere det selvstændige selskab ALIVE, skaber vi nu helt nye muligheder. Vi gør os med et slag mere attraktive og interessante for helt nye samarbejdspartnere. Noget vi allerede inden etableringen har bevist ved vores engagement i bl.a. åbningen af Metro Cityringen i København og indvielsen af Danmarks største havvindmøllepark Horns Rev 3, siger Jesper Hartley, og fortsætter:

- ALIVE har netop også produceret Årets Rambuk 2019 i samarbejde med Dansk Markedsføring, der er en af reklamebranchens absolut vigtigste events. Og det er blot et par eksempler på de opgaver, som vi fremadrettet kan løse for kunder både nationalt og internationalt. Vores ambitioner er store, men i den grad realistiske at opnå, siger han.

Økonomiske muskler bag et stærkt hold

Med etableringen af ALIVE skal det nye eventbureau både bidrage til væksten i Aller Media gennem eksterne partnere og til det store udbud af underholdning og oplevelser, som virksomhedens egne brands skaber sammen med læsere, kunder, brugere og samarbejdspartnere.

ALIVE vil således stå for store kendte Aller-events som femina Kvindeløb, ELLE Style Awards, BILLED-BLADETs TV-GULD og en lang række interne brandunderstøttende eventaktiviteter.

Selvom ALIVE netop først har set dagens lys, er det en etableret unit, som står bag, med 10 fastansatte medarbejdere med bred kompetenceflade og erfaring fra de største nationale og internationale events, tv- og underholdningsindustrien, corporate events, konferencer, sports- og e-sports events. Det gør, sammen med et stærkt bagland, ALIVE til en interessant medspiller for nye eksterne partnere.

- Det særlige ved ALIVE er, at vi har en helt unik position i markedet, som ikke ellers findes. Vi er ”Powered by Aller”, der først og fremmest giver en kæmpe økonomisk sikkerhed for nye kunder og leverandører. Vi sidder herudover omgivet af specialister fra Økonomi-, Jura-, HR- og Kommunikationsafdelingerne i Aller Media, der giver os et stærkt organisatorisk fundament til gavn for vores nuværende og kommende samarbejdspartnere, siger Jesper Hartley, og uddyber:

- Vi kan derfor fokusere på at gentænke rollen som producent af events med fokus på innovativeløsninger. Det kan vi gøre i partnerskaber med andre aktører eller ved at aktivere vores bagland. Det betyder, at vi med hjælp fra vores bagland er sat i verden med en række unikke værktøjer, hvor vi kan tilbyde en samlet og målbar løsning til vores kunder. Det er styrken ved at have en stor nordisk mediekoncern i ryggen, siger han.

Hjemmeside: www.alive.dk


KONTAKT

Jesper Hartley, Adm. direktør, ALIVE A/S

Mail: jesper@alive.dk

Tlf: 50761678